€140.000: crowdfundingronde van Brugs bagelsalon is schot in de roos

1 min , June 16, 2022

BRUGGE, 16 juni 2022 – Het Brugse bagelsalon Sanseveria verhuist binnenkort naar een nieuwe locatie. De financiering van die plannen verliep gedeeltelijk via een crowdfundingcampagne. Daarmee haalde Sanseveria maar liefst €140.000 op.

De verhuisplannen brengen Sanseveria nochtans niet ver: gewoon de straat oversteken, dat is het plan. “Het nieuwe pand heeft wel veel meer potentieel,” aldus Sanseveria-zaakvoerder Bert Vanheuverzwijn. “Het is een pak groter, wat wel nodig is omdat we in ons huidige pand onze capaciteitslimiet hebben bereikt. Bovendien zullen we er eat-in en take-away/delivery veel beter kunnen scheiden.”

Crowdfunding bereikt maximaal doelbedrag

Verhuizen kost geld. Sanseveria schakelt dan ook verschillende financieringskanalen in om de plannen te kunnen realiseren. Een van die financieringskanalen was een crowdfundingcampagne via het investeringplatform WinWinner. “Fans van ons verhaal konden ons een lening toekennen via onze WinWinner-campagne. De investeerders houden er dus zelf ook nog een rendement aan over,” vertelt Bert.

De crowdfundingcampagne is net afgelopen, en het resultaat stemt de zaakvoerder meer dan tevreden: “Het maximale doelbedrag was €140.000 en dat hebben we net op de laatste campagnedag bereikt,” meldt hij trots.

Wanneer de verhuis een feit zal zijn? “We plannen de opening van de vernieuwde Sanseveria in 2023. Eerst hebben we nog heel wat verbouwwerken voor de boeg, maar we hebben er ongelooflijk veel zin in!” besluit Bert.

Het nieuwe pand van Sanseveria ondergaat eerst nog een make-over. Foto: Kim Vanbesien

Bert Vanheuverzwijn
Founder Sanseveria
info@sanseveria.be

Sanseveria is een bagelsalon in Brugge. Het concept serveert meer dan 25 verschillende soorten bagels en mixt hip en ‘de tijd van toen’ in een gezellig decor.