Belgisch chocomerk met Nutri-Score A zoekt crowdinvesteerders

2 min , November 18, 2021

SCHOTEN, 18 november 2021 - Met haar eerste chocopasta met Nutri-Score A lanceerde Choco Yoco deze zomer een wereldprimeur op de Belgische markt. Het evenwichtige alternatief voor traditionele chocopasta wekt een enorm toenemende interesse op bij nationale en internationale retailers. Om die interesse te kunnen opvangen lanceerde de onderneming een crowdfundingcampagne bij het Gentse investeringsplatform WinWinner.

Gezond en duurzaam smullen

Choco Yoco produceert een evenwichtig en duurzaam alternatief voor de traditionele chocopasta. Door suiker en vet grotendeels te vervangen door yoghurt, creëerde ze een smaakvolle en gezonde variant.

Daarnaast werkt Choco Yoco voor de productie samen met de Hollebeekhoeve. “Dat is een CO2-neutrale en volledig circulaire boerderij waar op een efficiënte en milieuvriendelijke manier geproduceerd wordt. Dat levert ons naast Nutri-Score A ook Eco-Score A op,” legt founder van Choco Yoco, Alex Helsen uit.

Nieuwe smaak op komst

De Choco Yoco chocopasta kan je in twee smaken vinden: chocolade en hazelnoot. Begin volgend jaar wil de onderneming haar assortiment aanvullen met Choco Yoco Speculoospasta.

De producten zijn te vinden in de Belgische vestigingen van Colruyt en Delhaize. Die laatste deed recent nog een aanvraag om het product ook naar het buitenland te exporteren.

Ervaring is de beste leermeester

Founder Alex Helsen heeft al heel wat ervaring als eigenaar-bestuurder van verschillende voedingsbedrijven. Toen hij de vraag naar een gezondere chocopasta alsmaar zag toenemen, ontstond het idee voor Choco Yoco. “Tegenwoordig focussen mensen op een evenwichtig voedingspatroon. Ons product sluit daar perfect bij aan,” aldus Alex.

Op zoek naar investeerders

Om de alsmaar stijgende nationale vraag en de sterke internationale interesse van verschillende grote retailers bij te houden, moet Choco Yoco groeien. Om tegemoet te komen aan die groei, wil de onderneming nu investeerders aantrekken.

“We willen minimaal €100.000 aan financiering ophalen via een crowdfundingcampagne bij WinWinner,” vertelt Alex. “Door leningen op te halen bij het publiek willen we aanpassingen doen aan de machinelijn om efficiënter te produceren, een verkoopteam aanwerven en investeren in marketing. Zo willen we met Choco Yoco onze gezonde chocopasta sterker op de kaart zetten,” besluit hij.

Investeren in de WinWinner-campagne van Choco Yoco kan tot en met 14 januari 2022. De teller staat momenteel op €56.000. Meer informatie vind je op het WinWinner-platform.

---

Alex Helsen, founder Choco Yoco
+32 477 33 69 58
ah@chocoyoco.be

Choco Yoco lanceerde de eerste chocopasta ter wereld met Nutri-Score A. Daarmee biedt ze chocoliefhebbers een evenwichtig alternatief voor hun favoriete, zoete broodbeleg. Dankzij de samenwerking met circulaire boerderij Hollebeekhoeve heeft het product ook Eco-Score A. Sinds de lancering neemt de internationale interesse in het innovatieve chocoproduct exponentieel toe.

Matthias Browaeys, founder WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.