“Bij ons kan je elke dag een ander bier drinken”: place to beer Bier Central opent nieuwe vestigingen

2 min , September 27, 2022

BRUSSEL/MECHELEN, 27 september 2022 – Van een place to beer gesproken: met meer dan 360 Belgische bieren op de kaart kan je bij Bier Central elke dag een ander biertje drinken. Hongertje? De keuken schotelt bezoekers typisch Belgische (bier)gerechten voor. De Antwerpse en Gentse vestigingen draaien op volle toeren, en nu steekt Bier Central een tandje bij, met nieuwkomers in Brussel en Mechelen. Het publiek kan die plannen meefinancieren: Bier Central houdt momenteel een crowdlendingcampagne, waarvan de teller al op meer dan €50.000 staat.

Zaakvoerder Peter De Clerck opent twee nieuwe hotspots voor bierliefhebbers

Bier Central ademt de authentieke Belgische bierbeleving uit: van de uitgebreide bierkaart over de klassieke kost op de borden tot de typische decors. En dat trekt serieus wat volk: toeristen, toevallige voorbijgangers, vaste klanten…

Bezieler Peter De Clerck kent z’n cijfers: “Jaarlijks gaat er bijna 500.000 liter drank over de toog. De keukens serveren elk jaar een kwart miljoen borden. Daarbij zijn de oerklassiekers stoofvlees en frieten -respectievelijk vijf ton en 10.000 puntzakken per jaar- de absolute kleppers.”

Locatie is cruciaal

De ‘Central’ in de naam Bier Central mag je ook letterlijk nemen; je vindt het bierconcept terug op triple A-locaties in grote steden. Zo ligt de Antwerpse vestiging aan de Keyserlei en de Gentse Bier Central vindt haar onderkomen tegenover het stadhuis.

“Binnenkort komt ook de Anspachlaan in Brussel erbij en tegen het einde van het jaar zal ook de Mechelse Grote Markt kennismaken met Bier Central”, doet Peter zijn groeiplannen uit de doeken.

Lenen bij het publiek

Het openen van nieuwe zaken vereist natuurlijk financiering. Een deel van het benodigde bedrag wil Bier Central ophalen bij het publiek. “We hebben een crowdlendingcampagne gelanceerd op het investeringsplatform WinWinner”, licht Peter toe.

“Onze fans en ambassadeurs kunnen ons op die manier een lening toekennen. Op die lening verdienen zij een rendement en door geld op te halen kunnen wij sneller onze groeiplannen uitwerken”, gaat de zaakvoerder verder.

Momenteel werd al voor €53.500 aan leningen toegezegd op de WinWinner-campagne, en daarmee is Bier Central al aardig op weg richting het minimale doelbedrag van €120.000. Maar het is de ambitie van Bier Central om maximaal €300.000 op te halen. Daarom nodigt het biercafé potentiële investeerders uit op 29 september om 19u in haar Antwerpse vestiging. “Tijdens dat event willen we alles over onze crowdlendingcampagne in detail uitleggen. Maar natuurlijk is er ook tijd voor een biertje”, besluit Peter met een knipoog.

Alle info over de WinWinner-campagne van Bier Central vind je op de website van WinWinner.

Inschrijven voor het event kan hier.

Peter De Clerck
Zaakvoerder Bier Central
+32 485 755 901

Bier Central, dat is Belgische biercultuur voor elk van ons. Met liefst 33 verschillende bieren op vat en 333 soorten op fles kan je er alle dagen genieten van een ander Belgisch bier. Antwerpen en Gent hebben al een place to beer, in Mechelen en Brussel komen er binnenkort twee nieuwe trekpleisters bij.