Bijdragen aan de innovaties van morgen: BUFFL geeft consument een centrale rol

2 min , September 23, 2021

MECHELEN, 23 september 2021 – Zit mijn doelgroep wel op mijn product te wachten? Een logische, maar niet makkelijk te beantwoorden vraag voor ondernemingen. Enter BUFFL, een mobiel platform waarop leden via korte surveys bijdragen aan innovatieprocessen. Om haar brede groep respondenten nog meer te betrekken bij de co-creatie van producten, startte BUFFL een crowlendingcampagne bij het Gentse WinWinner.

De juiste data op het juiste moment

Terwijl marktonderzoek al te vaak plaatsvindt in een later stadium van de productontwikkeling, houdt BUFFL de vinger aan de pols tijdens verschillende fases. Via haar online surveys kunnen bedrijven onmiddellijk gevalideerde beslissingen nemen op basis van de verzamelde data.

Dagelijks verschijnen nieuwe, korte vragenlijsten op de app van BUFFL. De data die leden via de BUFFL-app aanleveren, wordt in real time gemonitord. Binnen de 24 uur nadat de bevraging is afgerond, worden de concepten gevalideerd en ontvangt de opdrachtgever informatie over zijn of haar doelpubliek. Geen ellenlange enquêtes dus, wel een beknopt maar gefundeerd antwoord. Een manier van werken die onder meer Proximus, Telenet, Unilever en Engie kon overtuigen om samen te werken met BUFFL.

Win-winsituatie

Wat is de drijfveer voor de ruim 20.000 leden van de BUFFL-community om zo gretig deel te nemen aan de surveys? “Onze gebruikers worden ‘beloond’ voor hun antwoorden”, duidt co-founder Seppe. “Ze ontvangen tokens om in te ruilen voor coupons voor bijvoorbeeld webshops. Ook kunnen ze kiezen om de tokens in te zetten als schenking aan een goed doel. We steunen op die manier onder meer Natagora, Télévie, 11.11.11 en het Kinderkankerfonds.”

Naast de uitrol van haar mobiel platform, treedt BUFFL ook op als consultant in innovatieprocessen en marktbevraging. “Met BUFFL willen we je sherpa doorheen het hele innovatieproces zijn: van de identificatie van een probleem tot het vermarkten van je oplossing”, aldus Seppe.

Naar een nog grotere community

Op drie jaar tijd groeide de onderneming uit Mechelen uit tot een volwaardig team van twintig personen. De betrokkenheid van de eigen community vergroten, moet de volgende stap zijn.

“Op dit moment stopt het voor onze leden nadat ze een survey hebben ingevuld. Daar willen we nu verandering in brengen. We willen de leden die deelnemen aan een survey ook bij de verdere ontwikkeling van het product of de dienst betrekken.”

Seppe en Dennis hopen met de crowlendingcampagne minimaal €100.000 aan groeifinanciering op te halen. “Met dit bedrag werken we aan de verdere optimalisering van het platform, zodat we nog meer mensen in onze community kunnen verwelkomen en meer bedrijven kunnen bijstaan in innovatieprocessen.”

Investeren in de WinWinner-campagne van BUFFL kan nog tot en met 27 oktober 2021. Meer informatie vind je op het WinWinner-platform of op de website van BUFFL.

___

Seppe Stroo
Co-founder BUFFL
seppe.stroo@buffl.be

BUFFL ontwikkelde een mobiel platform waarop bedrijven na kunnen gaan hoe hun doelgroep op een nieuw product of een nieuwe dienst zou reageren. Leden van de BUFFL-community vullen korte surveys in en worden daarvoor beloond met tokens, die ze later kunnen omruilen tegen een beloning.

Matthias Browaeys
Founder WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.