Brugs bagelsalon lanceert crowdfundingcampagne om de straat over te steken naar groter pand

2 min , May 5, 2022

BRUGGE, 5 mei 2022 – Al 8 jaar lang kan je bij Sanseveria terecht voor een ruim assortiment bagels, en dat in een kader dat tegelijk hip en ‘de tijd van toen’ uitstraalt. Na een eerste uitbreiding van de vestiging in de Predikherenstraat in 2016 bereikt Sanseveria opnieuw haar limieten qua capaciteit. Daarom dringt een verhuis zich op. “We zijn van plan om de straat over te steken, naar een groter pand met meer mogelijkheden,” aldus oprichter Bert Vanheuverzwijn. Ook het publiek kan helpen om die verhuis te realiseren: Sanseveria lanceerde een crowdfundingcampagne, die al meer dan €35.000 aan leningen in het laatje bracht.

In de Brugse Predikherenstraat kan je al sinds 2014 terecht voor de coole vibe van een American bagel bar. Founder Bert Vanheuverzwijn en zijn Sanseveria-team serveren er meer dan 25 verschillende soorten bagels. Bovendien zijn er ook ruime vegetarische, veganistische, lactose- en glutenvrije opties.

Bert Vanheuverzwijn, oprichter van Sanseveria

“We bieden zowel take-away, delivery als eat-in aan. Ons interieur is een mix van hip en ‘de tijd van toen’. Dat laatste komt door de schatten die ik op de zolder van mijn grootouders vond,” aldus Bert.

De interieurstukken bij Sanseveria zijn op z’n minst bijzonder te noemen

Groei

Sanseveria heeft heel wat troeven die het concept al stevig in de Brugse food scene hebben verankerd: de hippe setting, de lekkere bagels, de locatie -op minder dan een kilometer van de Brugse markt- en een actief sociale-mediagebruik zijn hierbij de blikvangers.

“Die troeven hebben snel voor populariteit gezorgd. Daarom hebben we in 2016 ons pand uitgebreid om nog meer mensen te kunnen laten genieten van de vibe in ons bagelsalon,” vertelt Bert.

Groei 2.0

Maar 6 jaar later stuit Sanseveria opnieuw op de limieten van haar capaciteiten. Een verhuis dringt zich op om het groeiverhaal verder ruimte te geven. “Gezien onze uitstekende locatie hoeft die verhuis niet ver te zijn: we zullen de straat oversteken naar een groter pand, met meer zitruimte. Bovendien zullen we daar eat-in en delivery beter kunnen scheiden,” licht Bert toe.

Het nieuwe pand van Sanseveria heeft alvast veel potentieel. Foto: Kim Vanbesien

Om die plannen te financieren doet Sanseveria grotendeels een beroep op de bank. “Maar we willen ook de crowd deel laten uitmaken van ons project,” vertelt Bert. “Dat doen we via een crowdfundingcampagne op het WinWinner-platform. Mensen kunnen ons via die campagne een lening toekennen. Zo kunnen zij ons helpen om onze verhuis te realiseren én ze verdienen er zelf ook nog iets aan!”

Ondertussen staat de teller van de campagne, waarmee Sanseveria minimaal €120.000 en maximaal €160.000 wil ophalen, op €35.500. Alle informatie over de campagne van Sanseveria vind je op het WinWinner-platform.

Bert Vanheuverzwijn
Founder Sanseveria
info@sanseveria.be

Sanseveria is een bagelsalon in Brugge. Het concept serveert meer dan 25 verschillende soorten bagels en mixt hip en ‘de tijd van toen’ in een gezellig decor.