Crowdfundingcampagne gamebedrijf neemt vliegende start

2 min , November 9, 2021

ANTWERPEN, 9 november 2021 - Salty Lemon is een game development-studio die EXR ontwikkelde. Dat is een app die indoorroeien leuker, motiverender en geconnecteerder maakt. De applicatie kwam onder meer dankzij de steun van Sport Vlaanderen en het Vlaams Audiovisueel Fonds tot stand en telt al meer dan 11.000 accounts en 1.500 betalende gebruikers. Om te investeren in personeel, sales en de uitbreiding van de game is de onderneming op zoek naar financiering. Daarom startte Salty Lemon een crowdlendingcampagne bij het investeringsplatform WinWinner.

Eentonige training, nu fun escape from reality

Indoorroeiers beamen ongetwijfeld dat een trainingssessie op een roeitoestel heel eentonig kan zijn. Het ontbreken van interactie, het muurstaren, prestatiedata op een veel te klein schermpje... weinig motiverend! Met haar applicatie EXR wil Salty Lemon het roer omgooien. De development-studio maakt indoorroeien leuker en motiverender voor sporters, of dat nu professionele of recreatieve roeiers zijn.

“EXR is een kruising tussen een sport-app en een videogame, waarin je tijdens je sessie door 3D-werelden roeit. Zo is de Charles River in Boston een setting waarin sporters via EXR kunnen roeien.” - Alfred Campenaerts, co-founder Salty Lemon

Naast de gamification van indoorroeien zet EXR ook in op het monitoren van de prestaties: “Door de app te koppelen met je tablet, pc of televisiescherm zie je je prestaties op een groot scherm en krijgt je motivatie een flinke boost. Ook mobiel is de app beschikbaar. Vervolgens kan je je trainingsverslagen delen met anderen zodat het community-gevoel ook aangewakkerd wordt”, besluit Alfred.

Wereldkampioen indoorroeien als ambassadeur

Salty Lemon groeide voort uit de hoog aangeschreven opleiding Digital Arts & Entertainment (Howest). De vier founders van de onderneming kregen het idee voor EXR in 2019. Na een succesvolle testversie werd de app gereleased in september dit jaar. Ondertussen staat de teller van het aantal accounts op 11.000, waarvan 1.500 betalende gebruikers.

“De app kwam tot stand dankzij verschillende partnerships, onder meer met het Vlaams Audiovisueel Fonds en de Vlaamse Roeiliga. Ook de Belgische roeitopper Ward Lemmelijn, wereldkampioen indoorroeien, is ambassadeur van EXR.” - Alfred Campenaerts, co-founder Salty Lemon

Groeiplannen waarmaken

Om haar groeiverhaal vaart bij te steken startte Salty Lemon een crowdlendingcampagne bij het Gentse investeringsplatform WinWinner. De onderneming wil investeren in onder meer personeel, sales en de uitbreiding van de app. De campagne nam een vloeiende start, na een week werd het minimaal doelbedrag van €50.000 al binnengehaald.

Alle informatie over de WinWinner-campagne van Salty Lemon vind je op het WinWinner-platform.

Alfred Campenaerts, zaakvoerder bij Salty Lemon
alfred@salty-lemon.com

Met EXR ontwikkelde Salty Lemon een app die een kruising is tussen een sportapplicatie en een videogame, met als doel het indoorroeien leuker en geconnecteerder te maken. De onderneming is een product van de hoog aangeschreven DAE-opleiding en kan rekenen op verschillende partnerships met sport-/roeifederaties en incubatoren. De testing van de bètaversie bleek een schot in de roos, met een talrijk testpubliek en lovende reviews.

Matthias Browaeys, founder WinWinner