Crowdfundingcampagne levert distributeur van trendy schoenen en handtassen €51.000 op in een halve dag tijd

2 min , January 20, 2021

TIELT-WINGE, 20 januari 2021 – Regalo Esclusivo fungeert als tussenpersoon tussen producenten van mode-items zoals schoenen en handtassen en retailers die deze producten verkopen. Met haar hippe en kwalitatieve aanbod bouwde de onderneming een ruim en divers verkoopnetwerk op. Onder meer Galeria Inno, AS Adventure en Torfs behoren tot haar klantenbestand. Toch heeft Regalo Esclusivo haar hoogtepunt daarmee nog niet bereikt. Om de nodige groeifinanciering op te halen om haar aanbod verder uit te breiden met de hippe slippers van Freedom Moses, lanceerde de onderneming een crowdfundingcampagne bij het Gentse investeringsplatform WinWinner. De campagne nam een vliegende start: na een halve dag stond de teller op €51.000, waarmee het minimale doelbedrag van €50.000 al op de eerste campagnedag werd opgehaald.

Sinds haar oprichting in 2011 heeft multi-brand agency Regalo Esclusivo de ambitie om uit te groeien tot dé tussenpersoon inzake hippe en stijlvolle mode-items tussen producenten enerzijds en retailers anderzijds. “Als tussenpersoon tussen producent en retailer spelen we een belangrijke rol; we zijn een lokaal aanspreekpunt voor winkeliers, zij kunnen de collecties in onze showroom komen bekijken. Op die manier hoeven zij niet altijd alle buitenlandse beurzen te bezoeken,” legt zaakvoerder Bart Horemans uit.

Be different in elegance’, dat is waar Regalo Esclusivo voor staat. De onderneming focust op het aanbieden van unieke merken waarmee haar klanten het verschil kunnen maken. Ze werkt dan ook enkel samen met leveranciers die zowel eigenheid als een goede prijs-kwaliteitsverhouding garanderen. Die garantie valt in de smaak bij retailers, onder andere Torfs, Galeria Inno, AS Adventure, Paris Londres en Juttu maken deel uit van Regalo Esclusivo’s klantenbestand.

Nieuwe aanwinst

De nieuwkomer in de collectie van Regalo Esclusivo is Freedom Moses. Het opkomende fashion brand – door De Standaard bekroond tot een van de zomerhits van 2020 – maakt wereldwijd haar opmars. Haar unieke combinatie van trendiness, duurzaamheid en comfort blijkt een succesformule, wat Leen Törö van Regalo Esclusivo niet ontging: “Freedom Moses biedt slippers met een unieke story in diverse kleuren en prints en dit zowel voor kinderen als voor volwassenen. Aangezien Freedom Moses jaarlijks nieuwe designs introduceert, kunnen we rekenen op een groot aantal herhalingsaankopen.”

Heldere ambities lokken in sneltempo investeerders

Ondanks de coronacrisis was 2020 voor Regalo Esclusivo een topjaar en dat succes smaakt naar meer. “In 2020 realiseerden we al een omzetverdubbeling in vergelijking met 2019. Als we naar ons orderboek kijken voor 2021, mikken we nog eens op een verdubbeling in omzet ten opzichte van 2020. Daarna is het de ambitie om tot 2024 jaarlijks met 30% te groeien,” vertelt Horemans met trots.

Om die groei te verwezenlijken, zoekt Regalo Esclusivo financiering. Concreet wil de onderneming de verkoop van Freedom Moses boosten. Daarnaast wil de onderneming na de Benelux ook Duitsland veroveren. De financieringscampagne die ze daarvoor lanceerde bij het crowdlendingplatform WinWinner is een schot in de roos. Via het platform kunnen mensen in de vorm van leningen investeren in ondernemingen met groeiplannen. Op een halve dag tijd behaalde Regalo Esclusivo haar minimum doelbedrag van €50.000 euro. Investeren kan nog tot en met 11 maart 2021, tegen dan hoopt de onderneming €150.000 te hebben opgehaald.

Alle informatie over de financieringscampagne van Regalo Esclusivo vind je op het WinWinner-platform.

Bart Horemans, zaakvoerder Regalo Esclusivo +32 476 54 88 82 bart@regalo-esclusivo.com

Regalo Esclusivo treedt op als tussenpersoon tussen producenten van mode-items zoals trendy schoenen en handtassen enerzijds en retailers die deze producten verkopen anderzijds. Het aanbod bestaat uit unieke merken die garant staan voor een eigentijdse stijl en een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Matthias Browaeys, founder WinWinner +32 494 58 22 24

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken om hen te laten investeren in hun groeiverhaal.