Designs van Kreisy op weg naar internationale doorbraak via crowdlending

2 min , February 17, 2022

HARELBEKE, 17 februari 2022 - Een atypisch love brand in hoogwaardige designstukken, zo kunnen we Kreisy (lees: crazy) misschien het best omschrijven. Deze West-Vlaamse onderneming laat zich immers niet in een vakje duwen. Via exclusieve licenties brengt Kreisy eye catching home deco-collecties op de markt. Internationalisering lonkt en daarvoor startte Kreisy een investeringsronde bij de crowd.

Opvallend zijn ze wel, de designs van Kreisy. Een blik op het assortiment brengt ons van zitzakken van La vache qui rit tot surrealistisch sierkussens met de beeltenis van Frida Kahlo.

“Stuk voor stuk unieke stukken voor in- en outdoorgebruik, met een hoek af”, vertelt managing partner Yves De Rudder. “Door onze licentie-overeenkomsten met toonaangevende merken en designers verwerven we het exclusieve alleenrecht om onze prints uit te brengen. Dat maakt de werking van Kreisy zo bijzonder.”

Van FC De Kampioenen naar internationaal topdesign

Nochtans was Kreisy niet van meet af aan bezig met deze creatieve ontwerpen. De West-Vlaamse onderneming groeide uit het uitbrengen van branding materiaal van onder meer FC De Kampioenen, Like Me en Kamagurka. Dit gaf Kreisy ervaring met grote retailers, maar nu verandert de onderneming van koers.

Kreisy verbreedt haar mogelijkheden door de nieuwe getekende akkoorden met gerenommeerde merken en designers. Onder meer in de portefeuille: La vache qui rit, Apéricube, Dream Big (Juan de Lascurain), Bouffants & Broken Hearts (Kendra Dandy) en Anne Mondy. De eerste collectie overtuigde dan ook meer dan 80 shops in Frankrijk en moet Kreisy wapenen voor de toekomst.

Op naar Ierland en Nederland

Met een aantal mooie projecten in de pijplijn, is Kreisy klaar voor de volgende stap. De crowdlendingcampagne bij WinWinner komt dan ook net op tijd om internationaal verder groeien. Hiervoor spreekt Kreisy particuliere investeerders aan, waarbij het doel op minstens €50.000 in totaal ligt. Intussen sprongen tien investeerders al op de kar.

“Het is de bedoeling om de buitenlandse verankering verder op te schalen”, vertelt Yves. “Eind maart staat voor ons met stip aangekruist in de agenda. We tonen onze designs dan aan het grote publiek tijdens de internationale decoratiebeurs Maison&Objet in Parijs. Bijkomend start er ook nog een zelfstandige verkoper op in België, Nederland en Ierland.”

De crowlendingcamapgne van Kreisy loopt nog tot 2 april. Meer informatie vind je op de campagnepagina.

____

Yves De Rudder
Managing partner Kreisy
yves@kreisy.com

Kreisy brengt een nieuwe wind in de wereld van digitale printing en home-decoratie. Via exclusieve licenties bedrukt de West-Vlaamse onderneming hoogwaardig in- en outdoormateriaal, zoals zitzakken, poefs en sierkussens. Met haar kleurrijke designstukken kijkt Kreisy nu om internationaal te groeien.

Matthias Browaeys
Founder & CEO WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.