Europese crowdfundinglicentie voor Winwinner

1 min , July 12, 2023

12 juli 2023 - Winwinner heeft de Europese goedkeuring als European Crowdfunding Service Provider (ECSP) verkregen. Met deze erkenning mag het Gentse crowdfundingplatform haar diensten nu in heel de Europese markt aanbieden.

De licentie zorgt ervoor dat Winwinner grensoverschrijdende participatieve financieringsdiensten mag aanbieden in de lidstaten van haar eigen keuze. Ook opent de vergunning perspectieven voor nieuwe diensten, die niet mogelijk zijn onder een louter nationale erkenning.

De procedure voor de goedkeuring gebeurt onder toezicht van de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten), die op 4 juli haar groen licht gaf voor Winwinner. Europa hebben ruim 40 platformen de accreditatie verkregen, waarvan 4 in België. Ook Spreds, Look&Fin en BeeBonds mogen zich trotse eigenaar noemen.

“De Europese licentie is een nieuwe stap in ons groeiverhaal”, zegt Matthias Browaeys, CEO van Winwinner. “Voor onze ondernemers breken we binnenkort door de landsgrenzen: zij kunnen nu voor het eerst buitenlandse investeerders aantrekken. Onze investeerders krijgen op termijn een nog meer gediversifieerde beleggingsportefeuille voorgeschoteld.”
Aandeelhouders en managementteam Winwinner: Jonas Dhaenens, Dirk Dewulf, Stig Van Peer, Matthias Browaeys, Sam Vincke, Kasper Vancoppenolle, Mark De Backer en Pieter Casneuf