Wouter Coulier

Geautomatiseerde bar voor bier lanceert crowdfunding: “Deze zomer staan we op Rock Werchter en Tomorrowland”

2 min , February 16, 2023

ZOERSEL, 16 februari 2023 – BeerMate is een geautomatiseerde self-service bar voor bier. Deze “bar van de toekomst” werd ontwikkeld om te knippen in de wachtrijen aan de togen van festivals, stadions en andere grote eventlocaties. “Deze zomer zullen onze toestellen alvast te zien zijn op Rock Werchter en Tomorrowland”, melden de ambitieuze zaakvoerders. Recent lanceerde BeerMate een crowdfundingcampagne, waarvan de teller al na een week op €100.000 stond.

BeerMate is er niet alleen om de wachttijd aan de bar te verminderen, maar ook voor horeca-ondernemers is het een interessant product. Zij worden namelijk met flinke personeelstekorten geconfronteerd, en dan komt een automatische bierbar wel van pas.

“We mikken op grote eventlocaties zoals festivals, concertzalen, stadions en cateraars. Onze grootste troeven? De brede inzetbaarheid en de verplaatsbaarheid van onze toestellen, het verlagen van de personeelskosten en een capaciteit tot 1.000 getapte bieren per uur”, aldus medezaakvoerder Marijn Venmans. Als organisator van onder meer Sunrise Festival en Bass Events kent hij de noden van organisatoren van grote events maar al te goed.

Grootste festivals van de Benelux

“We hebben 3 modellen in ons aanbod”, vult Marijns collega-zaakvoerder Ralph Bethlem aan. “Ons verdienmodel bestaat hoofdzakelijk uit de verhuur/verkoop van onze toestellen aan vaste locaties en voor events of festivals werken we op basis van een commissie op de drankomzet.”

BeerMate zal alvast te zien zijn op Rock Werchter, Tomorrowland en Core Festival. Daarnaast zijn nog heel wat gesprekken met grote eventorganisatoren lopende: “Door onze deelname aan 3 grote vakbeurzen afgelopen winter zagen we al meer dan 100 letters of interest ondertekend worden”, klinkt het.

Crowdfunding

BeerMate wil nu gaan investeren in productie om een voorraad op te bouwen. Bij die groeiplannen horen ook investeringen in marketing en personeel. Een crowdfundingcampagne bij het investeringsplatform WinWinner maakt deel uit van de financieringsmix om de nodige financiële slagkracht te vergaren om die investeringsplannen waar te maken. “Fans van ons concept kunnen ons via die WinWinner-campagne een lening toezeggen”, verklaart Ralph. “Daar houden zij een interessant rendement aan over.”

De WinWinner-campagne schoot alvast goed uit de startblokken: de mijlpaal van het minimale doelbedrag van €100.000 werd al na een week bereikt. Ondertussen lezen we zelfs al €137.500 in het bedragbalkje. “We zijn heel tevreden met de eerste campagneweken, maar we blijven gas geven om tot aan het maximale doelbedrag van €250.000 te geraken”, klinkt het bij de zaakvoerders.

Alle info over de WinWinner-campagne van BeerMate vind je op de website van WinWinner.

Marijn Venmans (midden) en Ralph Bethlem (tweede van rechts) en hun team

Marijn Venmans & Ralph Bethlem
Zaakvoerders BeerMate
marijn@beermate.events - ralph@beermate.events

BeerMate is een geautomatiseerde self-service bar voor bier, ontwikkeld voor stadions, festivals en andere grote evenementenlocaties. Deze zomer zal BeerMate te zien zijn op o.a. Rock Werchter en Tomorrowland.