Wouter Coulier

Gentse onderneming zet in op gezonde voeding: “Nu is het tijd voor groei”

2 min , December 14, 2021

GENT, 14 december 2021 – We worden ons steeds bewuster van het belang van goede voedingsgewoonten. De Gentse onderneming WeAreFood speelt in op die trend door gezonde producten op de markt te brengen. Zo vind je al quinoakoekjes en -granola’s en kinderkoekjes op basis van groenten en fruit in haar assortiment. Om de verschillende merken uit haar aanbod te promoten en om een salesmedewerker aan te werven lanceerde WeAreFood een crowdfundingcampagne.

Gezonde voeding, daar staat WeAreFood voor: “We merken een steeds bewuster consumentengedrag. Mensen gaan op zoek naar alternatieven voor de overload aan koekjes die tjokvol suiker zitten. Met onze producten spreken we veganisten en fans van bio-producten aan en bovendien bevatten ze geen geraffineerde suikers. Die combinatie kom je maar zelden tegen,” aldus Nicolas Verschueren, oprichter van WeAreFood.

Momenteel heeft de onderneming 2 merken in haar assortiment: bij Quinette draait alles rond quinoa. Er zijn koekjes, verkrijgbaar in 4 smaken, en daarnaast ook granola’s en ontbijtkoeken, allemaal gemaakt met quinoa. Recent lanceerde WeAreFood ook Little Monsters. De speelse branding van de koekjes op basis van groenten en fruit moet kinderen op een leuke manier leren kiezen voor gezonde snacks.

De Quinette-koekjes van WeAreFood

Carrefour en Delhaize

WeAreFood verkoopt haar producten via B2C- en B2B-kanalen. Qua zakelijke klanten mikt de onderneming op bio-winkels en retailers. Zowel Quinette als Little Monsters zijn al te vinden bij verschillende Carrefour-vestigingen. Ook Delhaize biedt de Quinette-producten al aan in een 100-tal vestigingen.

"We willen ons aantal verkooppunten nu echt gaan opschalen. De contracten met grote retailers moeten een boost geven aan dat target. Ook zijn we klaar om internationaal contacten te leggen om de merken in de buurlanden aan de man te brengen,” vertelt Nicolas.

Crowdfunding als duwtje in de rug

Verder groeien is de ambitie van WeAreFood. “Nu is het vooral een kwestie van onze merken te promoten, bijvoorbeeld via events en op sociale media, en de sales een boost te geven door een extra vertegenwoordiger aan te werven,” schetst Nicolas de toekomstplannen van zijn onderneming.

Die plannen vereisen investeringen. Daarom wil WeAreFood geld ophalen bij het publiek door middel van een crowdfundingcampagne bij het Gentse investeringsplatform WinWinner. “Momenteel hebben we al €14.000 aan leningen opgehaald. We zetten ons nu verder in om het minimale doelbedrag van €51.000 te halen,” licht Nicolas toe.

Investeren in de crowdfundingcampagne van WeAreFood kan nog tot en met 10 januari 2022. Alle info vind je op de website van WinWinner.

Nicolas Verschueren
Founder WeAreFood
nicolas@quinette.be

WeAreFood brengt gezonde voedingsproducten op de markt. De onderneming doet dit via twee merken: Quinette (koeken/granola’s op basis van quinoa) en Little Monsters (kinderkoekjes op basis van groenten en fruit). De onderneming verkoopt haar producten onder meer bij Carrefour- en Delhaize-winkels.