written by
Wouter Coulier

‘Heilige bes’ lanceert crowdfundingcampagne

2 min , May 24, 2022

GENT, 24 mei 2022 – Holy Berry brengt producten op basis van de Açai-bes op de markt. De bes, afkomstig uit het Amazonewoud, is supergezond en een veelzijdig ingrediënt. Holy Berry heeft dan ook al een uitgebreid productgamma en is daarmee al te vinden in o.a. Delhaize, Bioplanet en Spar. “Nu is het tijd om verder te groeien in de Benelux en nieuwe producten te ontwikkelen,” aldus co-founder Margaux Bonte. De crowd kan die investeringsplannen mee boosten: Holy Berry lanceerde een crowdfundingcampagne op het Gentse investeringsplatform WinWinner.

De kiem voor Holy Berry is terug te vinden tijdens de huwelijksreis van founders Margaux Bonte en Stephen De Rycke. Ze maakten in Australië kennis met de power food die de Açai-bes is:

“Tijdens onze reis stond de voedzame en smaakvolle Açai-bes quasi elke dag op ons menu. Maar toen we terug in België waren en verder wilden genieten van onze dagelijkse portie Açai power, merkten we op dat er geen merk bestond dat kwalitatieve, gebruiksvriendelijke én duurzame Açai-producten op de markt bracht. Daarom richtten we in 2016 ons eigen Açai-merk op, genaamd Holy Berry.”

Gammagroei

Holy Berry startte met het verkopen van pure Açai-pulp, maar ondertussen is het gamma al sterk uitgebreid, met onder meer Smoothie Bowls en Breakfast Bowls. “Bij de productontwikkeling houden we telkens het gebruiksgemak voor de eindconsument in het achterhoofd,” licht Stephen toe.

Daarnaast heeft de onderneming ook oog voor duurzaamheid: "Açai van Holy Berry is afkomstig van wildpluk, niet van plantages, en een deel van onze opbrengst gaat rechtstreeks naar een fonds dat zich buigt over het behoud en de bescherming van het Amazonewoud, alsook over het welzijn (tewerkstelling, scholing, infrastructuur…) van de lokale bevolking. Daarenboven werken we sinds begin dit jaar samen met de Belgische onderneming Go Forest, die nieuwe Açai-palmen plant in het woud,” vertelt Stephen.

Van Tomorrowland tot Delhaize

Mede dankzij de continue uitbreiding van het productaanbod, een sterk merk en een mooie spreiding van winkelpunten, vinden consumenten vlot de weg naar de producten van Holy Berry.

Zo zijn de producten al verkrijgbaar bij talrijke Delhaize-, Spar-, Bioplanet- en binnenkort ook OKAY-winkels. Daarnaast is ook de horeca een belangrijke afzetmarkt voor Holy Berry. “En we mochten zelfs een kraampje openen op twee edities van Tomorrowland, een zalige ervaring!” aldus Margaux.

Margaux Bonte & Stephen De Rycke

Investeringsplannen

Nadat Holy Berry haar omzet bijna verdubbelde in 2021 ten opzichte van 2020, wil het bedrijf verder investeren: “We willen nieuwe producten ontwikkelen en investeren in onze voorraad om aan de toenemende vraag te voldoen. Daarnaast willen we ook inzetten op marketing en sales om de groei in de Benelux vorm te geven,” plant Margaux.

Om die ambities te financieren lanceerde Holy Berry een crowdfundingcampagne bij het investeringsplatform WinWinner. “Mensen die geloven in ons verhaal, kunnen ons via die campagne een lening toekennen en er dus zelf ook nog iets aan verdienen,” legt Margaux uit.

Momenteel staat de teller van de crowdfundingcampagne op €33.000. Alle info vind je op het WinWinner-platform.

-----

Margaux Bonte & Stephen De Rycke
Founders Holy Berry
+32 474 64 95 31 - +32 479 45 24 98
margaux@theholyberry.com - stephen@theholyberry.com

Holy Berry brengt verschillende producten op basis van de erg voedzame Açai-bes op de markt. De producten zijn onder meer te vinden bij Delhaize, Spar en Bioplanet.

Matthias Browaeys
Founder & CEO WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.