Hondenvoeding met insecten haalt op tien dagen €60.000 op

2 min , May 17, 2022

ANTWERPEN, 17 mei 2022 - Gutsy ontwikkelde een recept voor hondenvoeding dat de ecologische pootafdruk een stuk kleiner maakt. Met haar hybride product van insecten en kip wil de onderneming een brug zijn naar hondenvoeding die volledig bestaat uit insecten, voor een nog kleinere impact op het milieu. Om uit te breiden en de markt te veroveren startte de onderneming een crowdlendingcampagne op bij WinWinner om minimaal €50.000 en maximaal €150.000 aan groeifinanciering op te halen.

Gutsy promoot een actieve en avontuurlijke levensstijl voor de hond zonder ecologische pootafdruk. De onderneming voorziet daarom insect-based hondenvoeding gemaakt van lokale ingrediënten en volledig geproduceerd in België. Het recept van haar hybride product is volledig uniek en vind je nergens op de Europese markt terug.

Grondig voorbereid

Founders Jack Lathouwers en Achilles Hannecart voerden uitgebreid onderzoek uit en gingen met de nodige experten praten tijden de ontwikkeling van hun product.

Uit marktonderzoek bij 800 Belgen bleek een grote interesse in Gutsy’s recept. Meer dan de helft van de bevraagden gaf Gutsy een 7/10 of hoger en maar liefst 70% gaf aan dat duurzaamheid haar belangrijkste selling point is.

“Ons businessplan kreeg ook lovende commentaren dus beslisten we mee te doen aan verschillende acceleratieprogramma's om zo nog meer de ondernemerswereld in te stromen. We schreven ons in voor Start It KBC waar we alumni werden, Start Academy BNP Paribas Fortis waar we de tweede plek haalden uit 150 deelnemers en Expedition do UGent waar we de eerste prijs in ontvangst mochten nemen.” - Jack Lathouwers, co-founder Gutsy
Jack, Otis en Achilles

Lancering op de markt

“Nu zijn we volop bezig met de lancering van het brand en het op de markt brengen van het product”, vertelt Achilles. “Zo zijn de onderhandelingen met grote retailzaken bijna rond, stromen de eerste orders binnen en is de webshop ondertussen volledig operationeel.”

Om die stap naar de markt een duwtje in de rug te geven startte het foundersduo een crowdlendingcampagne bij WinWinner. “We willen geld ophalen om een marketingexpert te kunnen aanwerven, de ontwikkeling en productie van hondensnacks op te starten en als mediabudget”, legt Achilles uit. “De investeringsronde is alvast heel vlot gestart, na tien dagen behaalden we met €60.000 al mooi ons minimale doelbedrag van €50.000”, besluit hij.

Achilles Hannecart
Co-founder Gutsy
achilles@gutsy.dog

Gutsy promoot een actieve en avontuurlijke levensstijl voor de hond zonder ecologische pootafdruk. Daarom ontwikkelde Gutsy een recept voor hondenvoeding dat die afdruk een stuk kleiner maakt. Met haar hybride product van insecten en kip wil de onderneming een brug zijn naar hondenvoeding die volledig bestaat uit insecten, voor een nog kleinere impact op het milieu.