Investeren om te besparen: Swave-app spreekt nu ook de crowd aan

1 min , December 21, 2021

KORTRIJK, 21 december 2021 - Automatisch sparen op je aankopen? De Kortrijkse start-up Swave maakt het mogelijk met haar innovatieve app. Zaakvoerders Yordy Eelen en Jencey Provoost ontwikkelden hun beloningsplatform gelinkt aan je bankkaart in co-creatie met Kortrijk en Brugge. Met een boost via een crowdlendingcampagne mag de rest van Vlaanderen nu volgen.

Geen onnodig tijdverlies

Handelaars en consumenten lopen vaak verloren in de wirwar van verschillende klantenkaarten en kortingsbonnen. Bovendien verliezen ze kostbare tijd door het constante gebruik van iPads en QR-codes.

“Met Swave pakken we dit aan door van je bankkaart je spaarkaart te maken”, vertelt co-founder Jencey Provoost. “Gebruikers koppelen hun bankrekening aan de app. Vanaf dan sparen ze automatisch beloningen en parkeergeld terwijl ze betalen met hun bankkaart, Payconiq of bank app, en dit zowel offline als online. Super eenvoudig voor zowel de consument als de handelaar.

Consumptieparkeren

Swave introduceert ook een nieuwigheid. Als eerste in Vlaanderen integreert het team ‘consumptieparkeren’ in de app: consumeer je bij een handelaar, dan krijg je parkeergeld teruggestort.. Er volgt binnenkort een eerste campagne om zo lokale consumptie te stimuleren.

Met WinWinner startte Swave een crowdlendingcampagne om de app versneld te lanceren. “Het minimale doelbedrag van €30.000 haalden we al binnen, dus nu gaan we voor ons maximale bedrag van €100.000. Samen met een recente kapitaalsinjectie mikken we zo op €250.000 om Swave ook in andere steden te lanceren”, blikt Jencey vooruit.

Investeren in de WinWinner-campagne van Swave kan tot en met 16 januari 2022. Meer informatie vind je op het WinWinner-platform.

Jencey Provoost
Founder Swave
jencey.provoost@swave.be

Swave is een app om automatisch te besparen op je aankopen. Het werkt bijzonder eenvoudig: betaal je cashloos, dan krijg je automatisch leuke beloningen en geld terug op je rekening. Je krijgt zelfs je parkeergeld terug! De start-up geeft zo voordelen aan zowel de consument als de handelaar.