Investeringsronde van €130.000 voor Kortrijkse start-up Finix

1 min , March 17, 2022

KORTRIJK, 17 maart 2022 - Finix innoveert de wereld van rekrutering en HR met haar matching tool voor openstaande vacatures. Founders Dieter Gerber en Mats Myncke versnelden nu hun groeiproces met een geslaagde crowlendingcampagne.

Kandidaten selecteren voor een openstaande vacature versnellen én accurater maken: daarvoor werd Finix Match ontwikkeld. Via artificiële intelligentie filtert de software relevante kandidaten makkelijker uit een dataset.

De onderneming wil de voordelen van big data op die manier ook toegankelijk maken voor kleine en middelgrote bedrijven. Het potentieel ligt dan ook voor het grijpen: enkel in België zijn al 2.700 rekruteringsbedrijven en HR-freelancers actief.

Meer dan 70 investeerders

Een formule waar ook heel wat particuliere investeerders in geloven. Met meer dan 70 tekenden ze in op de crowdlendingcampagne van de start-up bij het Gentse investeringsplatform WinWinner, goed voor meer dan €130.000 financiering in totaal.

“Via de campagne mikten we op minimaal €50.000 en maximaal €150.000. Het is geweldig om te zien hoe deze investeerders samen met ons de groei naar de toekomst mogelijk willen maken”, vertelt co-founder Dieter. “Met het bedrag zullen we expertise in huis halen om onze software verder te vermarkten en onze marketing en sales op te drijven.”

____

Dieter Gerber,
Co-founder Finix
dieter@finix.be

De software van Finix helpt recruiters via AI aan automatische matching. De start-up wil zo de voordelen van big data ook toegankelijk maken voor kleine en middelgrote spelers in de HR-wereld.