Wouter Coulier

Limburgse ex-apotheker ontwikkelt zelf supplementen om knieblessure te genezen: “Al bestellingen van olympiërs en wereldkampioenen”

2 min , July 14, 2022

HASSELT, 14 juli 2022 - Toen fervent triatleet Harmen Jans te kampen kreeg met een knieblessure, bleef hij niet bij de pakken zitten. Met zijn kennis als apotheker ontwikkelde hij zelf supplementen om de blessure te behandelen. Dat mondde uit in een onderneming: met Tyranos brengt Harmen zijn supplementen op de markt. “Zelfs olympiërs en wereldkampioenen bestelden al bij ons,” klinkt het. Als volgende stap in het groeiverhaal is de Limburgse onderneming bezig met een financieringsronde bij de crowd.

Harmens kennis als apotheker gecombineerd met de passie voor sport vormt de basis van het ontstaan van Tyranos. “Ik verkocht mijn apotheek en ging voluit voor Tyranos. Ik sta zelf in voor de productontwikkeling,” vertelt hij. “Momenteel hebben we 3 producten: voor kraakbeen, spieren en gewrichten en ten slotte voor pezen en ligamenten. Maar binnenkort breiden we ons gamma nog uit.”

Hoewel het eerste supplement gemaakt werd om een sportblessure te behandelen, zijn sporters niet de belangrijkste doelmarkt. “Mensen van middelbare leeftijd en ouderen vormen de hoofddoelgroep van Tyranos omdat zij al wat vaker te maken krijgen met lichamelijke kwaaltjes,” verduidelijkt Harmen.

Wetenschap

De term ‘supplementen’ heeft misschien zijn reputatie wat tegen. Net daarom zet Tyranos in op de wetenschappelijke onderbouw van haar producten. “We zijn heel transparant over de ingrediënten die we gebruiken en zelfs de dosering ervan,” licht Harmen toe. Daarnaast heeft de onderneming ook een sterk netwerk van osteopaten, kinesisten… die hun feedback vanuit het werkveld geven om de producten nog te finetunen.

Die wetenschappelijke onderbouw trekt ook sporters aan: “Onze supplementen bevatten geen stoffen die op de lijst van verboden producten van het Wereldantidopingagentschap WADA staan. We hebben dan ook al bestellingen van olympiërs en wereldkampioenen binnengekregen,” aldus Harmen.

Harmen Jans

Voorraad en marketing

Sinds de commerciële productlancering -nog geen anderhalf jaar geleden- noteerde Tyranos al meer dan 2.400 orders. “Het plan is om te blijven groeien, en niet alleen met ons assortiment,” is Harmen ambitieus. “We willen nu investeren in voorraad en marketing om de volgende trede te nemen in ons groeiverhaal.”

Maar ambitieuze plannen vragen natuurlijk financiering. Om geld op te halen lanceerde Tyranos onlangs een crowdfundingcampagne. “We werken hierbij samen met het investeringsplatform van WinWinner. Het doel is om minimaal €80.000 en maximaal €150.000 op te halen, en na een dikke twee weken is dat minimum al bijna bereikt. Mensen die in ons concept geloven, kunnen ons via de campagne een lening toekennen en er dus zelf ook nog een mooi rendement aan overhouden,” besluit Harmen.

Alle info over de WinWinner-campagne van Tyranos vind je op het WinWinner-platform.

Harmen Jans
Founder Tyranos
harmen@tyranos.eu

Tyranos wil mensen (pijn)vrij laten bewegen met haar supplementen die inwerken op kraakbeen, spieren, gewrichten… De Limburgse onderneming kreeg al meer dan 2.400 bestellingen in haar webshop.