written by
Margo Mies

Marktleider vaste bestoelingsprojecten zet eindsprint van crowdfundingcampagne in

2 min read

KORTRIJK, 11 maart 2021 – De kans dat je als Benelux’er nog nooit op een door FIBROCIT geplaatste stoel hebt gezeten, is klein. Met 100 jaar ervaring en een geschat marktaandeel van 40% is de specialist in vaste bestoelingsprojecten marktleider in de Benelux. Onder andere BOZAR, De Roma, KU Leuven en BARCO prijken op het indrukwekkende referentielijstje. Dat lijstje wil FIBROCIT verder aanvullen met nieuwe projecten. Om die voor te financieren en om in te zetten op sustainability, circularity en upcycling, lanceerde de onderneming een crowdfundingcampagne bij het Gentse investeringsplatform WinWinner. Met de finish van de campagne in zicht, staat de teller op €84.500.

BOZAR (Brussel)

The same but not identical, to make it perfect

Sinds de jaren ’30 focust FIBROCIT op de eigen productie van stoelen. De onderneming helpt organisaties om de ruimte waarover ze beschikken zo efficiënt mogelijk in te richten met vaste bestoeling. “FIBROCIT creëert oplossingen die optimaal gebruikmaken van de beschikbare ruimte. Veiligheid én ergonomie staan daarbij centraal”, vertelt zaakvoerder Benedict Geers. “Als onestopshop staan we in voor de studie, het ontwerp, de fabricage, de plaatsing en het onderhoud van de stoelen, de renovatie en de vervanging ervan én het hergebruiken van de materialen.”

Elke ruimte is uniek en daarmee ook elke oplossing. Hoewel alle stoelen van een project er op het eerste gezicht hetzelfde uitzien, kan elke stoel anders zijn qua breedte, hoogte, diepte en afwerking. ‘All seats are the same but not identical to make it perfect’ is niet voor niets FIBROCITs slagzin.

Boven: BOZAR (Brussel), BARCO (Kortrijk). Onder: Schouwburg Middelburg, Universiteit Maastricht

Enjoy the experience of our expertise

Gesteund door 100 jaar ervaring, een indrukwekkend track record en een gedreven team van 30 medewerkers, heeft Benedict Geers grote plannen met FIBROCIT: “We willen onze dominantie in de Benelux verder uitbouwen op Europees vlak. Daarvoor bouwen we aan een netwerk van satellieten doorheen heel Europa.”

De geambieerde groei steunt voornamelijk op nieuwe projecten. “Om die voor te financieren en om te investeren in sustainability, circularity en upcycling heeft FIBROCIT een totale financieringsbehoefte van €950.000”, aldus Benedict. “Daarvan willen we minimaal €75.000 en maximaal €150.000 ophalen via de crowdfundingcampagne die we op 28 januari 2021 lanceerden bij WinWinner.” Ondertussen leverde de campagne FIBROCIT al €84.500 op.

Op 18 maart (18u30) organiseert FIBROCIT een tweede webinar waarin ze haar activiteiten en groeiplannen zal toelichten aan potentiële investeerders en ambassadeurs. Meer specifiek zal ze aandacht besteden aan de concrete plannen rond sustainability, circularity en upcycling. WinWinner zal de leningsmodaliteiten en de investeringsprocedure bespreken. Daarmee zal FIBROCIT – 10 dagen voor het einde van de campagne - de eindsprint inzetten.

Alle informatie over de financieringscampagne en de webinar van FIBROCIT vind je op het WinWinner-platform.

---

Benedict Geers, zaakvoerder FIBROCIT +32 56 22 56 99 bge@fibrocit.com

FIBROCIT is marktleider in de Benelux voor vaste bestoelingsprojecten. De onestopshopverzorgt de studie, het ontwerp, de productie en de plaatsing van vaste bestoeling alsook de renovatie en de vervanging van de stoelen.

Matthias Browaeys, founder WinWinner +32 494 58 22 24 matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken om hen te laten investeren in hun groeiverhaal.