written by
Wouter Coulier

Matchmaking-platform voor creatieve sector gaat laatste rechte lijn crowdfundingcampagne in

2 min read

HASSELT, 21 oktober 2020 – Artfuse wil artiesten die op zoek zijn naar een podium en mensen die een creatieve beleving zoeken, samenbrengen. Op die manier wil het matchmaking-platform de kansen in de creatieve sector democratiseren. Artfuse lanceerde in juni een crowdfundingcampagne, als onderdeel van een financieringszoektocht voor de verdere ontwikkeling van het product, de marketing en het team. De teller van de campagne, die morgen afloopt, staat op €16.000.

Diethard Struelens, de oprichter van Artfuse, speelt zelf cello

Diethard Struelens richtte Artfuse op om de kansen in de creatieve sector te democratiseren: “Heel wat ambitieuze creatievelingen willen zich tonen en zich verder ontwikkelen, maar ze stoten vaak op een erg hiërarchische sector waarin alleen de happy few kunnen doorbreken. De kansen om het te maken zijn niet zozeer afhankelijk van hun creatieve skills, maar van andere factoren zoals connecties, ondernemersvaardigheden of gewoon een goede portie geluk. De corona-uitbraak heeft nog een extra klap aan de sector toegebracht; de opportuniteiten voor muzikanten en andere creatievelingen zijn drastisch verminderd.”

Al meer dan 10.000 artiesten in de database

Met Artfuse creëerde Struelens een plek waar mensen creatieve -en dan vooral muzikale- belevenissen kunnen boeken en organiseren. Op die manier is de onderneming een matchmaker tussen creatief talent dat op zoek is naar een kans om dat talent te etaleren en mensen die op zoek zijn naar een creatieve beleving, al dan niet op maat.

De database van Artfuse bevat al meer dan 10.000 artiesten. De onderneming wil ook gaan samenwerken met andere stakeholders uit de sector zoals conservatoria, concertzalen en eventplanners.

Artfuse moet ook een kennisbron worden: “Veel muzikanten en andere creatievelingen zijn vaak te weinig bezig met of hebben te weinig kennis van de businesskant van hun activiteiten,” aldus Struelens. “Door hen op Artfuse tools en informatie hierover aan te reiken willen we hen ook verder laten groeien op vlak van self-management. Bij Artfuse zullen ze dan ook kennis kunnen opdoen, hun businessvaardigheden verbeteren én een publiek vinden voor hun creaties. Binnenkort willen we, om het gebrek aan podiumkansen als gevolg van corona op te vangen, een oplossing lanceren die elke artiest in staat stelt van thuis uit geld te verdienen en andere passende kansen te grijpen.”

Crowdfundingcampagne

Artfuse is op zoek naar financiering om te investeren in het team, de ontwikkeling van het product en de marketing ervan. Zo zit de Limburgse start-up in de eindfase van een kapitaalronde via business angels. Ook het publiek kan mee investeren in de onderneming; Artfuse lanceerde een campagne bij WinWinner, een crowdlendingplatform waarop ondernemingen hun zoektocht naar financiering publiek kunnen maken en investeerders kunnen vinden die via leningen in hen willen investeren.

“De teller van onze WinWinner-campagne staat op €16.000,” vertelt Struelens. “Onze campagne loopt donderdagavond af, dus investeerders moeten er snel bij zijn!”

Alle informatie over de WinWinner-campagne van Artfuse vind je op www.winwinner.be/artfuse.

-----

Diethard Struelens, founder Artfuse
+32 492 87 52 57
diethard@artfuse.io

Artfuse is een matchmakingplatform voor artiesten en mensen die op zoek zijn naar een creatieve beleving. Daarnaast helpt Artfuse creatievelingen bij het aanscherpen van hun zakelijke vaardigheden.

Matthias Browaeys, founder WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken om hen te laten investeren in hun groeiverhaal.