written by
Wouter Coulier

Matchmakingplatform voor influencer marketing maakt zich klaar voor nieuwe stap

2 min , June 23, 2022

GENT, 23 juni 2022 – Connus koppelt influencers en bedrijven die influencer marketing willen opnemen in hun marketingmix. “Op ons matchmakingplatform komt het tot waardevolle matches,” klinkt het bij Connus-oprichter Alexandre Goossens. “Nu willen we verder groeien en de campagnes die via de matches op ons platform ontstaan, mee vormgeven.” Om die ambitie te realiseren is financiering nodig en die zoekt Connus bij de crowd.

Door de populariteit van sociale media kent influencer marketing de laatste jaren een flinke hausse. Bij die marketingtechniek delen mensen met veel sociale-mediavolgers promoboodschappen met hun publiek. Veel bedrijven weten echter nog niet hoe ze deze marketingtechniek doeltreffend kunnen inzetten in hun commerciële strategie.

Enter Connus. Op dat matchmakingplatform kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, op basis van criteria die ze instellen: “Op die manier ontstaan waardevolle matches,” stelt Connus-oprichter Alexandre Goossens. “Influencers vinden makkelijker opdrachtgevers die beter bij hen passen en ook kleinere profielen maken meer kans op nieuw werk. Langs de andere kant vinden bedrijven mensen die bij hun missie en visie passen en ontstaat er betere content. Bovendien kunnen ze statistieken zoals het aantal volgers, de locatie, de leeftijd… van de influencers bekijken,” legt hij uit.

Op weg naar onestopshop

Vorig jaar ontstonden op het Connus-platform zo’n 10.000 matches. Al meer dan 850 bedrijven en 1.500 influencers registreerden zich. Maar nu wil Connus de volgende stap zetten:

“We willen evolueren van pure matchmaking naar een onestopshop voor influencer marketing. Dat betekent dat we ook zullen helpen bij het vormgeven van campagnes. Denk bijvoorbeeld maar aan het contacteren van foto- en videografen of het analyseren van de resultaten van de campagnes,” licht Alexandre toe. De start-up hoopt dit onestopshop-verhaal tegen het einde van het jaar uit te rollen.

Leningen bij het publiek

De plannen om te evolueren naar een onestopshop vragen uiteraard investeringen. “Vooral op vlak van development en marketing willen we snelheid nemen,” aldus Alexandre.

Het team achter Connus: Alexandre Goossens, Louise Blondé & Nicolas De Rechter

Om die investeringen te kunnen maken lanceerde Connus een campagne bij het investeringsplatform WinWinner. “Via die campagne kunnen particulieren en vennootschappen ons een achtergestelde lening geven. Daarmee kunnen wij investeren in onze ambities en onze investeerders houden er ook een rendement aan over,” legt Alexandre uit.

De campagne miste alvast haar start niet: na zo’n twee weken staat er €44.000 op de teller, en daarmee komt Connus al in de buurt van haar minimale bedrag van €55.000. “Eerst die horde bereiken en dan zo dicht mogelijk bij het maximumbedrag van €150.000 landen,” besluit Alexandre ambitieus.

-----

Alexandre Goossens
Founder Connus
+32 476 01 51 56
alexandre@connus.app

Connus is een matchmakingplatform voor influencers en bedrijven. Op het platform ontstonden in 2021 zo’n 10.000 matches.

Matthias Browaeys
Founder & CEO WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.