Matthias Browaeys (WinWinner & The Harbour) houdt Oost-Vlaamse ondernemerseer hoog in nieuw VTM-programma

2 min , August 25, 2020

GENT, 25 augustus 2020 - Vanaf volgende week biedt VTM in een nieuw programma een inkijk in het leven van jonge Vlaamse ondernemers. De kijker krijgt in ‘Jonge Wolven’ te zien hoe 11 jonge ondernemers hun business aanpakken en hun dromen najagen. De enige Oost-Vlaamse deelnemer in het programma wordt Matthias Browaeys, oprichter van crowdlendingplatform WinWinner en funding agency The Harbour.

In het nieuwe VTM-programma Jonge Wolven krijgen we een blik achter de schermen van het leven van jonge Vlaamse ondernemers. Onder meer een modeontwerpster, een e-sportsspeler en een fotografe nemen de kijker mee in hun ondernemersleven. Ook Matthias Browaeys, oprichter van het crowdlendingplatform WinWinner en funding agency The Harbour (beide in Gent gevestigd), is een van de ondernemers die een cameraploeg in zijn kielzog meekreeg.

De 11 Jonge Wolven. Beeld: DPG Media

Bruisend ondernemerslandschap

Met zijn ondernemingen die andere bedrijven bijstaan bij hun zoektocht naar financiering, staat Browaeys dagelijks in contact met andere ondernemers. “Het is dan ook leuk dat niet alleen WinWinner en The Harbour in the picture komen, maar ook onze klanten. Met mijn deelname wil ik aantonen dat het Vlaamse ondernemerslandschap bruist. En misschien worden op die manier ambitieuze mensen geïnspireerd om ook de sprong naar het ondernemerschap te wagen.”

Naast de businesskant volgt de cameraploeg de jonge ondernemers ook in hun privéleven. “Het was leuk om die afwisseling te tonen. Hard werken en plezier maken kunnen zeker hand in hand gaan”, aldus Browaeys.

Matthias Browaeys. Beeld: DPG Media

“De ondernemers van morgen staan klaar”

Alle ondernemers die gevolgd worden in Jonge Wolven, zijn nog geen 30 jaar oud. Browaeys (26) vindt dit een extra troef: “We moeten niet altijd de gevestigde waarden bovenhalen als het gaat om Vlaams ondernemerschap. Als ik kijk naar mijn mededeelnemers, kan ik alleen maar blij zijn dat een nieuwe generatie ondernemers klaar staat en al successen boekt. Natuurlijk is de weg nog lang, maar dat is net het leuke aan ondernemen. Er zijn altijd nieuwe targets en ambities”, besluit hij.

Jonge Wolven is vanaf maandag 31 augustus rond 20.30u te zien op VTM2.

Matthias Browaeys, founder WinWinner & The Harbour
matthias@winwinner.be - matthias@theharbour.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken om hen te laten investeren in hun groeiverhaal.
The Harbour staat bedrijven (start-ups, scale-ups, kmo’s) bij bij het ophalen van groeifinanciering via banken, business angels, fondsen…

Elle De Leeuw, persverantwoordelijke DPG media
elle.de.leeuw@dpgmedia.be