Meer dan 250 euro besparen op je energiefactuur dankzij June Energy

2 min , September 2, 2021

ANTWERPEN, 2 september 2021 - De energiemarkt is een totale warboel. Tientallen leveranciers, veel kleine lettertjes en promoties die om aandacht schreeuwen. In dit kluwen wil June Energy haar gebruikers eenvoudig laten switchen naar groenere en betaalbaardere energie. Via een crowdlendingcampagne bij het Gentse WinWinner brengt June die missie in een stroomversnelling.

Power to the people

Hoe lang is het geleden dat u controleerde of uw energiefactuur nog steeds de voordeligste optie is? Het is geen schande als u ook verloren loopt in de overload aan aanbieders. Zaakvoerders Vincent De Dobbeleer en Georges Lieben van June Energy ontwikkelden nu een digitale energieassistent om eenvoudig over te schakelen naar het voordeligste tarief, zonder dat gebruikers zich zorgen moeten maken over de administratieve hindernissen.

“Via ons Switch-pakket vinden we voor mensen het voordeligste energiecontract”, vertelt Vincent. “Onze klanten vullen het verbruiksprofiel in, wij monitoren de prijzen en de promoties bij leveranciers. Op basis van software-algoritmes vinden we zo het meest geschikte contract op dat moment.”

Meer dan 13.000 personen hebben de switch al gemaakt, mét resultaat. Gemiddeld besparen June-gebruikers bruto €326 per jaar op hun energiefactuur. Zonder abonnementskost komt dit neer op een jaarlijkse netto besparing van €267.

Ook voor bedrijven

Meer nog dan enkel het beste energiecontract vinden voor particulieren, willen de zaakvoerders hun dienstverlening in de hele energiesector verbreden. Naast een samenwerking met Viessman pikte ook KBC het concept van June al op in haar app. Vincent en Georges willen daarnaast projectontwikkelaars warm maken om digitale meters in nieuwbouwprojecten te plaatsen.

“Er zitten verder nog heel wat innovatieve projecten in de pijplijn”, vult Georges aan. “We mikken op volledige energie-audits, waar we een antwoord bieden op vragen over de terugverdientijd van zonnepanelen, zonneboilers of warmtepompen. Ook verlenen we advies met betrekking tot investeringen om de CO2-uitstoot van consumenten te beperken. Zo zetten we steden en gemeenten op weg om klimaatneutraal te worden.”

Om nog meer mensen aan een gunstigere energiefactuur te helpen, startte June Energy een crowdlendingcampagne op bij WinWinner. “Nu besparen onze klanten jaarlijks in totaal een dikke 4 miljoen euro aan energiekosten, en zo’n 90% van de gebruikers switchen we naar groene energiecontracten”, berekende Vincent. “Met de investeringen van de crowd hopen we dit bedrag in de toekomst nog meer op te trekken en ons klantenbestand te verdubbelen.”

Investeren in de crowdlendingcampagne van June Energy kan nog tot en met 27 september 2021. Meer informatie vind je op het WinWinner-platform.

Vincent De Dobbeleer
Zaakvoerder June Energy
vincent@june.energy

June Energy helpt je automatisch besparen op je energiefactuur en telt al zo'n 13.000 gebruikers. Zij besparen samen jaarlijks meer dan 4 miljoen euro.