written by
Wouter Coulier

Merk van prikkelarme kledij prikkelt investeerders: SAM haalt meer dan €100.000 op via crowdlending

1 min , February 8, 2023

HERENTALS, 8 februari 2023 – De crowdfundingcampagne van SAM, een merk van prikkelarme kledij ontwikkeld voor hoogsensitieve en prikkelgevoelige personen, bleek een schot in de roos. Het Herentalse bedrijf haalde meer dan €100.000 aan leningen op bij bijna 50 investeerders. “Dankzij dit succes kunnen we sneller investeren in voorraad, administratieve ondersteuning en marketing, aldus oprichtster An Luyten.

An richtte het merk oorspronkelijk op voor haar hoogsensitieve zoon. Geen jeukende labels of etiketten dus. “Aangezien zo’n 20% van de mensen hoogsensitief is, zag ik hier een ondernemingsopportuniteit in. Zo evolueerden enkele prikkelarme kledingstukken voor mijn zoon tot een merk met volledige prikkelarme outfits en accessoires voor kinderen, tieners en volwassenen,” licht An toe. De kleren van SAM zijn niet alleen in België en Nederland te vinden, maar ook verder in Europa, de VS en Australië.

Campagne voeren, op zoek naar investeerders

Om de volgende groeistap mogelijk te maken – er staan investeringen in voorraad, marketing en administratieve ondersteuning op de planning – lanceerde SAM een crowdlendingcampagne bij het investeringsplatform WinWinner. Particulieren en vennootschappen konden de Herentalse onderneming daarbij een lening toekennen. “Door geld op te halen hebben wij meer financiële slagkracht en natuurlijk houden onze investeerders er een rendement aan over,” aldus An.

SAM kreeg bijna 50 investeerders mee op de kar. Zij zorgden voor €106.000 aan leningen. “Onder de begeleiding van WinWinner heb ik mijn eigen netwerk aangesproken met deze investeringsopportuniteit. Dat heeft ook daadwerkelijk voor toezeggingen van leningen gezorgd,” gaat An verder.

“An heeft inderdaad heel wat goede communicatie-acties uitgevoerd om de campagne te verspreiden in haar netwerk. Ook uit onze poule van investeerders was er duidelijk interesse,” vult Stig Van Peer, COO bij WinWinner, aan. “Beide netwerken hebben elkaar versterkt om tot het mooie eindbedrag van €106.000 te komen.”

Stig Van Peer (WinWinner) ging langs bij An en haar zoon Lex, uithangbord van het merk, om hen te feliciteren met de geslaagde campagne

-----

An Luyten
Founder SAM
an.luyten@samsensoryclothing.com

SAM brengt prikkelarme kledij en accessoires voor kinderen, tieners en volwassenen op de markt. De items worden vooral verkocht in België en Nederland, maar er zijn ook al Europese, Amerikaanse en Australische webshops die SAM in hun gamma hebben opgenomen.

Matthias Browaeys
Founder & CEO WinWinner
+32 470 29 02 14
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.