Oost-Vlaams bedrijf helpt ondernemingen met het aan boord houden van hun talenten: “Heel relevant in deze tijden”

2 min , September 13, 2022

MELLE, 13 september 2022 - Via consultancy en de ontwikkeling van een eigen business intelligence platform helpt Summ.link ondernemingen met het behouden van hun talenten. Dat is in deze tijden, waarin veel werkgevers naarstig op zoek zijn naar volk, een hot topic voor veel bedrijven. Summ.link kan dan ook uitpakken met een mooi klantenlijstje, waarop o.a. ArcelorMittal en BNP Paribas Fortis prijken. De Oost-Vlaamse onderneming is momenteel op zoek naar financiering bij de crowd. Die campagne bereikte net een belangrijke mijlpaal.

Talentbehoud is dezer dagen een van de ordewoorden in veel organisaties. “Vacatures raken moeilijk ingevuld”, aldus Summ.link-founder Kevin De Pauw. “Daarom is het net cruciaal om de mensen in je bedrijf tevreden te houden. Het opvangen van vertrekkers brengt namelijk operationele moeilijkheden met zich mee. Om nog maar te zwijgen van extra kosten zoals de screening van vers talent, het werken met derde (rekruterings)partijen en het opleiden van nieuw personeel.”

Consultancy en eigen platform lokken bekende klanten

Via consultancy helpt Summ.link bedrijven met het aan boord houden van hun talenten. “We baseren ons op data, want datagedreven bedrijven zijn 6 à 7% productiever”, vertelt Kevin. Daarnaast werkt Summ.link ook aan de ontwikkeling van een eigen business intelligence platform, dat aan de hand van de bedrijfsdata en artificiële intelligentie bedrijfstransformaties en optimalisatievoorstellen genereert.

“Zo zal het platform, dat we de naam Unwhyre gaven, bijvoorbeeld het rekruteringsproces verbeteren. Dit door onder meer de matching en de financiële kosten (opleiding, opvolging door HR…) onder de loep te nemen. Daarnaast kan ook de productiviteit van thuiswerk gemeten worden, zodat we onze klanten voorstellen kunnen doen rond het promoten van thuiswerk, of net de afbouw ervan. Andere toepassingen zijn het evalueren van loon, van de samenwerking tussen managers en hun team of het berekenen van de impact van het aanbieden van extralegale voordelen of meer flexibele uren.”

Grote namen als ArcelorMittal, BNP Paribas Fortis en Telenet kozen al voor een consultancytraject bij Summ.link. Zeven bedrijven schreven zich reeds in voor het pilootproject van Unwhyre.

Lenen bij de crowd

Om zowel haar consultancytak als de ontwikkeling van Unwhyre verder uit te bouwen is Summ.link op zoek naar financiering. Een deel van die financiering wil het bedrijf ophalen bij de crowd: “Momenteel hebben we een WinWinner-campagne lopen. Via die campagne kunnen particulieren en bedrijven ons een lening toekennen”, licht Kevin toe.

Er werd al voor €163.000 aan leningen toegezegd. Daarmee rondde Summ.link vorige week de kaap van het minimale bedrag van €150.000. “Maar er is zeker nog ruimte voor extra investeerders. Ons maximaal doelbedrag is €500.000”, besluit de CEO.

Alle info over de financieringscampagne van Summ.link vind je op het WinWinner-platform.

Kevin De Pauw
Founder & CEO Summ.link
kevin@summ.link

Summ.link helpt bedrijven met hun talentbehoud. Dit doet de onderneming via consultancy. Daarnaast ontwikkelt het bedrijf een eigen platform dat op basis van data en artificiële intelligentie suggesties doet om het talent retainment te boosten.