written by
Wouter Coulier

Plantaardige ijsjes scoren ook in de herfst: al bijna €80.000 voor crowdfundingcampagne Bodhi’s Ice

2 min , November 23, 2022

BRECHT, 23 november 2022 – Gepassioneerd patissier Bodhi Goolaerts creëerde met Bodhi’s Ice een merk van plantaardig ijs. Minder suiker en minder vet maken van de ijsjes een guilty pleasure, maar dan zonder de guilt. Nu de onderneming zich op een scharnierpunt richting retailers bevindt, dringen investeringen in o.a. productie en sales zich op. Om die groeifase te financieren lanceerde Bodhi’s Ice een crowdfundingcampagne. Die behaalde pas het minimale doelbedrag van €75.000.

Lactose-intolerante mensen of suikervermijders zullen niet snel naar een pot klassiek ijs grijpen. Vanuit zijn doel om ijs te maken dat voor iedereen toegankelijk is, creëerde patissier Bodhi Goolaerts het merk Bodhi’s Ice: ijs met alleen plantaardige ingrediënten, en zonder toegevoegde suikers.

“Ondertussen bestaat ons assortiment al uit 7 kleurrijke smaken, van Mango Madness over Royal Raspberry tot Salty Caramel”, vertelt Bodhi. Maar het merk speelt ook zijn groene insteek uit: “Het gebruik van uitsluitend plantaardige ingrediënten beperkt onze impact op het milieu. Daarnaast zijn de ijspotten ook volledig biologisch afbreekbaar”, licht Bodhi toe.

Van bakkers naar de winkelrekken

Het ijs van Bodhi wordt voornamelijk verkocht via bakkers en horecazaken. Zo vinden we het plantaardige ijs in een 100-tal verkooppunten, van Knokke tot Maasmechelen. Maar het bedrijf bevindt zich op een scharnierpunt richting retail: “We hebben al een akkoord met Carrefour”, kan Bodhi al verklappen.

Die switch naar retail zal ook gevolgen voor de productie hebben: "Ik doe de ontwikkeling en productie momenteel zelf, maar omwille van de toenemende volumes is het de bedoeling om dit op korte termijn uit te besteden aan een externe, gespecialiseerde partij die op grotere schaal kan produceren”, schetst Bodhi de toekomstplannen.

Crowd stapt mee in het verhaal

Het scharnierpunt richting retail vereist investeringen van het bedrijf: “We gaan niet alleen onze productie opschalen, maar we willen ook een salesprofiel aanwerven. Daarnaast staan ook investeringen in onze branding op de planning: fotomateriaal, sociale-mediacampagnes…” vertelt de zaakvoerder.

Die plannen moeten natuurlijk gefinancierd worden. En daarvoor kijkt Bodhi’s Ice naar de crowd: de onderneming lanceerde een financieringscampagne op het investeringsplatform WinWinner. Bij die campagne kunnen particulieren en vennootschappen via achtergestelde leningen investeren in het Antwerpse ijsbedrijf.

De campagne behaalde vorige week een belangrijke mijlpaal: het minimale doelbedrag van €75.000 werd bereikt. “Nu staat de teller zelfs al op €79.500”, aldus Bodhi. “We zetten in de laatste campagneweken nog alles op alles om zo dicht mogelijk bij het maximale bedrag van €250.000 te geraken.”

Alle info over de WinWinner-campagne van Bodhi’s Ice vind je op de WinWinner-site.

-----

Bodhi Goolaerts
Founder Bodhi’s Ice
+32 472 53 42 73
hello@bodhis-ice.com

Bodhi’s Ice is een merk van plantaardig ijs. Het assortiment bevat al 7 kleurrijke smaken en wordt verkocht in een 100-tal verkooppunten, voornamelijk bakkers en horecazaken. Momenteel richt de onderneming zich op een switch naar de verkoop via retailers.

Matthias Browaeys
Founder & CEO WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.