Staenis haalt €150.000 op om vloeropbouw te verduurzamen

1 min , August 4, 2022

Zulte, 4 augustus 2022 - Duurzaam ondernemen in de bouwsector kan. Met haar ingenieuze rooster vond Staenis reeds een oplossing om ook zonder ervaring een professionele vloeropbouw te realiseren. Nu haalden oprichters Tom Verstaen en Daisy Bohyn €150.000 op via crowdfunding om een nieuw, circulair product te ontwikkelen.

Probeer maar eens een vakman te pakken te krijgen voor uw bouwproject. Geen sinecure, en zeker niet voor vloeropbouwen in kleine projecten. Afgelopen jaren is de zelfbouwmarkt exponentieel gestegen. Alle bouwwerken worden ook duurder, waardoor zelfbouw meer en meer aan aandacht wint.

Een degelijke chape -de dekvloer tussen het beton en de vloerafwerking- zélf construeren is nochtans geen rocket science. Door zelfplaatsing ben je flexibel in planning en heb je de mogelijkheid om naast chape ook zelf lichte, isolerende, droge of waterdoorlatende vloeropbouwen te plaatsen met behulp van het Staenisrooster.

Duurzaam doel

Staenis wil verder inzetten op de verkoop van de roosters, maar het duo uit Zulte denkt nu al een stap verder. Via crowdfunding bij WinWinner werd €150.000 opgehaald om te investeren in de ontwikkeling van een gloednieuw product.

“We experimenteren volop met alternatieve vulmiddelen. Dit zijn droge, herbruikbare stoffen zoals cellenbetonkorrels en kurkkorrels”, legt Daisy uit. “Het ultieme doel? De ontwikkeling van een volledig circulair vloersysteem waarmee we cementgebonden chape in principe overbodig maken. Hiervoor zetten we nu al de eerste stappen in onze onderzoeksfase.

Tom Verstaen & Daisy Bohyn
Co-founders Staenis
hello@staenis.com

Staenis introduceert een roostersysteem met latten en verstelbare poten waarmee je zelf snel en eenvoudig een perfect vlakke vloeropbouw creëert. Zonder enige ervaring kunnen doe-het-zelvers met het Staenisrooster aan de slag: meer dan 2.000 klanten uit 12 landen deden het hen al voor. De toekomst brengt Staenis verdere internationalisering en vernieuwende, duurzame ambities.