Steile opgang van Distrilink krijgt nu ook een boost via crowdlending

2 min , November 25, 2021

ANTWERPEN, 25 november 2021 - Na een succesvolle kapitaalverhoging spreekt Distrilink nu ook de crowd aan om verder te groeien. Met haar expertise in e-commerce begeleidt de onderneming klanten doorheen het hele proces van online verkoop. In samenwerking met funding agency The Harbour en crowdlendingplatform WinWinner brengt de Antwerpse start-up alles in gereedheid voor de volgende stap.

Straf klantenbestand op korte tijd

Er is geen ontkomen aan de opmars van e-commerce. Iedereen kent online marktplaatsen zoals Bol.com en Amazon, maar niet iedereen weet hoe je er doeltreffend gebruik van maakt. Het is precies hier dat Distrilink zich manifesteert.

De start-up loodst haar klanten doorheen het complexe proces van e-commerce. Vanuit één gecentraliseerd dashboard connecteert de onderneming van Steven Van Den Ouweland en Jelle Stas merken, winkels en distributeurs met online verkoopkanalen.

Amper één jaar na de oprichting wist Distrilink al enkele gevestigde namen aan zich te binden. Onder meer Danone, Nestlé en Veritas bereiken dankzij de integratie van Distrilink miljoenen online klanten.

De vraag naar ondersteuning in e-commerce is dan ook enorm, geeft co-founder Steven Van Den Ouweland aan.

“De verkoop via marktplaatsen neemt jaar na jaar toe. 90% van de Belgische merkeigenaren geeft aan op deze trend te willen inspelen. Helaas blijkt slechts 2% daarvan in staat om daarbij een goede klantbeleving te creëren. Dan komt volledig operationele ontzorging als de onze goed van pas.”

Internationale ambitie krijgt vorm

Deze trend stopt niet aan de landsgrenzen en daarom kijkt de start-up al een pak verder. Om sneller te kunnen schakelen in haar ambitie om internationaal op te schalen, deed Distrilink een beroep op funding agency The Harbour.

“In samenwerking met Distrilink stelden we een realistisch en haalbaar financieel plan op”, vertelt funding advisor Louis Behaegel. “We hebben Steven en Jelle begeleid bij hun kapitaalverhoging om een deel van de financieringsbehoefte in te vullen. Met deze injectie kunnen we nu een sterk dossier voorbereiden om bij de bank de resterende financiering te vragen.”

Als onderdeel van de totale financieringsbehoefte van Distrilink, wordt ook de crowd ingeschakeld. Via het crowdlendingplatform van WinWinner wou de onderneming nog eens minimaal €50.000 aan achtergestelde leningen ophalen.

“Onze campagne ging uitstekend van start: binnen de week werd dit minimale doelbedrag al bereikt!”, aldus Steven. “Hier houdt het evenwel niet op voor ons. Om ons team verder uit te breiden en het platform te optimaliseren, zoeken we nog steeds investeerders.”

Investeren in de WinWinner-campagne van Distrilink kan tot en met 16 januari 2022. Meer informatie vind je op het WinWinner-platform.

Steven Van Den Ouweland
Co-founder Distrilink
steven@distrilink.be

Om relevant te blijven in de huidige markt, is e-commerce essentieel. Distrilink ontzorgt merken, winkels en distributeurs volledig in online verkoop. Marktleiders als Danone, Nestlé en Veritas bereiken dankzij Distrilink miljoenen klanten. Om haar product verder op te schalen, zoekt de onderneming uit Antwerpen financiering.