TOPradio behaalt crowdlending-minimum voor uitbreiding zenderpark

2 min , April 26, 2023

GENT, 26 april 2023 – Met nog vijf weken op de teller is TOPradio al vlot voorbij de minimumbarrière op het crowdlendingplatform Winwinner. Op nog geen maand tijd haalde de dancetopper al €184.500 van de beoogde €250.000 op. Daarmee wil de zender zijn bestaande FM-zenderpark en online radiostations uitbreiden. Ook na 25 jaar blijft TOPradio dus verder bouwen aan zijn succesverhaal.

De danceradio die nooit stilstaat

Met onweerstaanbare dance en beats zet TOPradio al een kwarteeuw de tent en de ether op z’n kop. Op FM, DAB+ én online. Een indrukwekkend audioportfolio dat naast DAB+ zenders Tomorrowland One World Radio & TOPversuz ook tal van online nichekanalen zoals TOPretroarena, TOPtechno, TOPschaamteloos, TOPbam & TOPzen omvat.

En dat radiorecept — 360° beats — werkt, zoals de recentste CIM-cijfers andermaal benadrukken: “In vergelijking met 2022 zijn we opnieuw 5% in marktaandeel gegroeid”, aldus Peter Huyghe, CEO van TOPradio en eventbureau TWICE. “Maar stilstaan is doodgaan, zeker voor een zender die van moven en shaken zijn handelsmerk heeft gemaakt”, voegt hij er fijntjes aan toe.

Investeren in FM én online

Bij TOPradio zit niemand stil. De luisteraars niet, de makers niet. Dus wil het binnenstebuitenbeentje van het Belgische en Europese radiolandschap haar zenderpark uitbreiden en meer online kanalen opstarten. In de hedendaagse spirit van crowdfunding en crowdlending lanceerde TOP een paar weken terug een project op het Winwinner-platform, een online ontmoetingsplek voor ondernemers en investeerders.

Zo wil de radio geld ophalen voor nieuwe FM-zenders en de digitale uitrol van extra online kanalen. “Want hoe meer online zenders, hoe hoger de inkomstenstroom van digitaal adverteren”, verduidelijkt Peter.

Ook investeringen in de basis staan op de planning: “Vernieuwen om te vernieuwen en zonder je verankering te verzekeren, is een recipe for disaster. Zoals de beste dance-deejays af en toe een retroklepper door de boxen jagen, zo wil TOPradio onder het motto ‘beter in de ether’ ook investeren in 5 hedendaagse FM-zendinstallaties.”

En het publiek laat zich duidelijk tot de dance verleiden, want na twee weken werd de barrière van het minimaal beoogde bedrag (€140.000) al vlotjes gesloopt.

Crowdlending for the winwin

Hoe dat crowdlendingconcept werkt? “Investeerders kunnen ons een lening toekennen”, licht Peter toe. “Zo hebben wij meer financiële slagkracht om sneller onze investeringsplannen te realiseren én onze investeerders kunnen zich natuurlijk verwachten aan een interessant rendement.”

Een belofte die niet in dovemansoren viel. Dat maakt de nog immer aangroeiende stoet aan enthousiaste investeerders al snel duidelijk: “Met €184.500 op de teller swingden we al vlotjes voorbij het minimale doelbedrag van onze campagne. Maar er is nog marge: €250.000 is ons maximale doelbedrag. Met nog vijf weken te gaan mag dat geen probleem zijn”, aldus een tevreden Peter Huyghe.

Alle info over de crowdlendingcampagne van TOPradio vind je via winwinner.be/topradio.

Peter Huyghe
Bestuurder/partner TOPradio nv
peter_huyghe@twice.be

TOPradio is een radiozender die dance & beats draait. TOP is op FM, DAB+ en online streamkanalen te beluisteren. TOPradio nv werd in 2021 overgenomen door TWICE industries bv, een bedrijf van Filip Ysenbrandt & Peter Huyghe.