written by
Wouter Coulier

Van Amazonevis tot duurzame handtas: Belgisch fashion brand La&Bel lanceert tweede collectie

2 min , November 2, 2021

GISTEL/HASSELT, 2 november 2021 – Het Belgische fashion brand La&Bel ontwerpt handtassen, smartphonetasjes, zonnebrildozen en laptoptassen. Met één opvallende constante: de typische La&Bel-knoop. Vorige maand lanceerde de onderneming een crowdfundingcampagne via het Gentse investeringsplatform WinWinner. “Met het opgehaalde geld willen we investeren in onze tweede collectie en in twee pop-upvestigingen,” aldus cofounder Louise Noelmans.

Founders Louise Noelmans en Karen Ooms zetten voor hun La&Bel-producten in op hoogwaardige materialen. Zo kiezen ze voor kalfs-, zalm- en piracuruleer. “Die laatste is een ontzagwekkende Zuid-Amerikaanse vis, te vinden in de wateren van het Amazonegebied,” licht Karen toe. “Hierbij werken we met leveranciers die voldoen aan strenge normen, zodat de lokale vissersfamilies en de natuurlijke omgeving beschermd worden.”

Het zit ‘m in de knoop

Louise en Karen beogen multifunctionaliteit, tijdloos- en veelzijdigheid met hun producten. Daarnaast is ook duurzaamheid een pijler waarop ze hun merk hebben gebouwd: de gebruikte visleersoorten vormen een restproduct van de voedselketen. Op die manier waardeert het merk visleer op tot een volwaardig fashion-accessoire: “De structuur van dit leer geeft de tassen een zeer aparte, exclusieve look. Het gebruik van zalmleer is nog zeldzaam en piracuru-leer is zelfs quasi uniek in Europa,” vertelt Karen.

Als eyecatcher is er de La&Bel-knoop, die in elk ontwerp terugkomt. “Onze gepatenteerde knoop symboliseert de eeuwige band of verbintenis tussen vrienden, ouders en kind of geliefden. Tegelijkertijd portretteert de knoop ook de kracht, de waarde en duurzaamheid waar we met La&Bel voor willen staan. Niet alleen voor onze accessoires, maar ook van ons ondernemerschap,” aldus Louise.

La&Bel-founders Karen Ooms & Louise Noelmans

Elk accessoire wordt overigens vakkundig geassembleerd in een Andalusisch atelier. “Elk item dat we op de markt brengen, is gemaakt door professionele ambachtslui. Dit maakt elk product subtiel anders en uniek,” vervolgt Karen.

Nieuwe collectie

La&bel lanceerde zopas haar tweede collectie, en de grotere productie is nog volop bezig. Die tweede collectie willen Karen en Louise promoten door pop-upvestigingen te openen. “Die plannen vereisen natuurlijk investeringen,” vertelt Louise. “Daarom hebben we in oktober een crowdfundingcampagne gelanceerd via het Gentse investeringsplatform WinWinner. Met het opgehaalde geld willen we onze groeiplannen in een stroomversnelling brengen.”

De teller van de crowdfundingcampagne van La&Bel staat op €19.000. Investeren kan nog tot en met 14 december 2021. Alle info over de campagne vind je op het WinWinner-platform.

-----

Karen Ooms
+32 473 80 45 93
info@la-bel.be

La&Bel is een Belgisch modemerk dat onder meer handtassen en laptoptassen ontwerpt. In elk item is de typische La&Bel-knoop verwerkt.

Matthias Browaeys, founder WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.