Waterexperten van Hydropure mikken op een half miljoen groeifinanciering via crowdinvesteerders

1 min , February 1, 2023

ZEDELGEM, 27 januari 2023 - Te vaak wordt duur drinkwater gebruikt voor toepassingen die dat niet vereisen. Het onderzoeksteam van Hydropure werkt aan minder verspilling van dit schaarse, kostbare en vitale goed. Na vijf jaar maakt de West-Vlaamse de switch van een beloftevolle starter naar een volwassen kmo, met onder meer €500.000 extra groeimiddelen via crowdlending.

Wat hebben DP World, de IJzertoren-site, de Brusselse Rogiertoren en de grootste gevangenis van ons land in Haren gemeen? Allemaal maken ze gebruik van de zuiveringsinstallaties en technologie van Hydropure.

De onderneming uit Zedelgem levert innovatieve en duurzame oplossingen voor een efficiënter waterbeheer, zodat er minder water verloren gaat.

“Bepaalde installaties zuiveren het water zodat het kan hergebruikt worden, waardoor de impact op het milieu minimaal is en de waterfactuur van de gebruiker aanzienlijk daalt”, vertelt oprichter Yvan Van den Broucke. “Andere installaties halen plastics uit het water zodat het ongeremd in rivieren, kanalen en de zee kan geloosd worden, zonder schade aan te richten voor fauna en flora.”
Team Hydropure: Jan Achten, Yvan Van den Broucke, Miguel Liebaert, Alessio Vantieghem en Juhani Christiaen

Waterbewuste maatschappij

In 2017 startte Yvan met Hydropure, vijf jaar later runt hij een winstgevend bedrijf in de markt van waterbeheer en -management. Een steeds meer waterbewuste maatschappij, aangroeiende richtlijnen in bouwvergunningen en milieuwetgeving werken dit in de hand.

Om in 2023 verder te blijven groeien, is nieuw personeel meer dan welkom in West-Vlaanderen. Om die groeiplannen mee te ondersteunen, gaf Hydropure particuliere investeerders de kans om voor een klein stukje mee in het bedrijf te stappen via achtergestelde leningen.

Het Gentse investeringsplatform WinWinner treedt op als tussenpersoon: inmiddels tekenden bijna 160 individuen al in op de crowdlendingcampagne. Samen zijn ze goed voor een ingezameld bedrag van meer dan 490.000 euro. Het totale doelbedrag ligt op €500.000.

De campagne toont hoe veel mensen zich bewust zijn van het belang van waterbeheer, besluit Yvan. “Ook in de toekomst zal dit enkel toenemen: met Hydropure dragen we op die manier positief bij aan de klimaatveranderingen. Door onze duurzame inspanningen voor DP World in de Antwerpse haven werden we zopas genomineerd voor de Sustainable Port Award, die in februari uitgereikt wordt. Het zou een mooie erkenning vormen van wat we realiseerden op korte tijd.”

De crowdfundingcampagne van Hydropure loopt nog tot en met 13 februari 2023.

Alle info op winwinner.be/hydropure

___