Margo Mies

Wellbeing-platform maakt happiness toegankelijk voor en door de crowd

3 min , August 3, 2021

NIJLEN, 3 augustus 2021 – Steeds meer mensen worstelen met beweging en voeding. Gezondheidsproblemen zoals stress en overgewicht komen dan ook alsmaar vaker voor. Move To Happiness Hub gaat de maatschappelijke uitdaging aan om daar verandering in te brengen. Het wellbeing-platform biedt mensen persoonlijke ondersteuning tijdens hun traject richting happiness en doet dat waar, wanneer en hoe ze dat zelf willen. Via een crowdlendingcampagne op het Gentse investeringsplatform WinWinner zoeken founders Valérie Fornoville en Kenneth Van Daele groeifinanciering om hun platform definitief op de nationale kaart te zetten.

Make your move

“Een zittende levensstijl en een overaanbod aan rijke voedingsproducten kenmerken onze huidige maatschappij”, steekt Kenneth van wal. “De gezondheidsproblemen die daardoor ontstaan, zijn niet alleen nefast voor de persoon die eronder lijdt, maar ook voor de omgeving, werkgever en de samenleving.” Om dat maatschappelijk probleem aan te pakken, ontwikkelden Kenneth en Valérie het wellbeing-platform Move To Happiness Hub.

Het platform biedt haar gebruikers ondersteuning op maat tijdens hun traject richting happiness. “Dat verloopt in drie stappen”, legt Valérie uit. “Tijdens ons webinar raken klanten geïnspireerd, vervolgens stellen we in samenspraak een passend opleidingstraject op en tot slot krijgen klanten de kans om hun traject aan te vullen met persoonlijke coaching.” Alles verloopt online, waardoor de gebruikers het platform kunnen inschakelen waar en wanneer ze dat zelf willen. “Een doordachte keuze,” legt Kenneth uit:

“Als mensen bij georganiseerde sport- en gezondheidsinitiatieven afhaken, is het vaak omdat ze te weinig tijd of motivatie hebben. Of omdat ze niet willen vasthangen aan een langdurige abonnementsformule. Die argumenten halen wij onderuit. Wij geloven dat het aanbod zich moet aanpassen aan de consument en niet omgekeerd. Alleen zo verlaag je de drempel om meer te bewegen en gezonder te leven.”

Happiness is a journey, not a destination

Iedereen heeft andere behoeften, mogelijkheden en ambities. Daarom werkt Move To Happiness Hub met verschillende basistrajecten. “De vier opleidingstrajecten passen bij verschillende drijfveren”, legt Kenneth uit. “Sommige mensen willen fit en zelfzeker worden, terwijl andere mensen zich vooral beter in hun vel willen voelen. Daarnaast hebben we ook trajecten voor wie wil ontsnappen aan de drukke realiteit of voor wie simpelweg plezier wil maken.”

“We vergelijken onze trajecten met metrolijnen. Elk traject volgt een bepaalde route, afhankelijk van je ambitie, behoefte of levensstijl. Veranderen die gaandeweg, dan stap je simpelweg over op een andere lijn. Een eindpunt is er niet, want wie wil er nu afstappen van de lijn richting welzijn en happiness?”

Het platform bevat dan ook een ruim een divers aanbod aan programma’s en opleidingen. De content gaat van opzwepende work-outs tot rustgevende yogalessen en motiverende gezondheidstips. Op die manier kan Move To Happiness Hub zich aanpassen aan alle consumenten.

Niet zomaar een work-out, maar een levensstijl

Gelukkige werknemers zijn 12% productiever, daarom richt Move To Happiness Hub zich – naast particulieren - ook op bedrijven. “Iedereen die zich beter in zijn of haar vel wil voelen, kan bij ons terecht”, aldus Valérie. “Daarnaast zijn we er ook voor bedrijven. Ons platform geeft werkgevers de kans om mee te bouwen aan het welzijn van hun werknemers.”

De dubbele doelgroep, het flexibele aanbod en de persoonlijke aanpak verschaffen het wellbeing-platform een sterke positie op de markt. Die positie wil de onderneming nationaal versterken, door haar platform uit te breiden en te optimaliseren. “De tractie neemt alsmaar toe en de sales pipeline voor het komende jaar zit al goed gevuld. Het is dus nu het ideale moment om te groeien”, besluit Kenneth. De crowdlendingcampagne die de onderneming daarvoor lanceerde, nam alvast een sterke start. “Op 2 dagen tijd haalden we €30.000 op en daar kunnen we niet anders dan happy om zijn.”

Investeren in de crowdlendingcampagne van Move To Happiness Hub kan nog tot en met 2 september 2021. Meer informatie vind je op het WinWinner-platform.

Kenneth Van Daele
Co-founder Move To Happiness Hub
kenneth.van.daele@movetohappiness.com

Move To Happiness Hub (MTHH) is dé welzijnsgids voor wie zich beter in zijn of haar vel wil voelen. Dankzij het ruime, diverse en flexibele aanbod bereikt de onderneming zowel particulieren als bedrijven.