West-Vlaams schilderbedrijf doet aan crowdfunding: “Investeren in personeel en materiaal”

2 min , March 31, 2022

WIELSBEKE, 31 maart 2022 – Schilderbedrijf Cozy Home legde al een mooi groeitraject af: de projecten worden steeds groter en het bedrijf mocht ook al aan de slag bij Weba. De groei zorgde voor een recente verhuis naar een kmo-unit. Nu is het bedrijf klaar voor de volgende stap: “We willen de kmo-unit upgraden en investeren in marketing, materiaal en extra personeel. Om de hiervoor benodigde financiering op te halen lanceerden we een crowdfundingcampagne bij WinWinner,” aldus zaakvoerder Kenny Danckaert.

Nu zijn de projecten van Cozy Home weliswaar al vrij groot, maar het schilderbedrijf startte kleinschalig: “Oorspronkelijk startte ik als bijberoeper, maar geleidelijk evolueerde dit tot onderaannemer bij andere schilders. Nu zijn we zelfs verder gegroeid tot een punt waarbij we zelf onderaannemers inschakelen,” aldus Kenny. Die groei zorgde er ook voor dat de onderneming onlangs verhuisde naar een kmo-unit, die vooral dienstdoet als magazijn.

Zaakvoerder Kenny Danckaert aan de slag

De Verfcoach

Nu wil Kenny het aanbod van zijn onderneming nog uitbreiden. Onder de naam De Verfcoach wil hij doe-het-zelvers bijstaan met advies qua techniek en verfkeuze. Via De Verfcoach zullen klanten ook verf en ander schildermateriaal kunnen aankopen:

“Met dit concept willen we mensen helpen die niet meteen het budget willen/kunnen vrijmaken om hun schilderwerk door een externe te laten doen, maar die wel kwaliteit en advies wensen,” licht Kenny toe. De kmo-unit zal in de toekomst dan ook meer dienstdoen als showroom en inspiratieruimte en dit zowel voor klanten van Cozy Home als het nieuwe merk De Verfcoach.

Render van de kmo-unit van Cozy Home

De crowd kan investeren

Om verder te groeien -er staan investeringen in personeel, marketing, materiaal en een upgrade van de kmo-unit op de planning- is Cozy Home op zoek naar financiering. Die wil de onderneming ophalen via een crowdfundingcampagne.

“Via het investeringsplatform van WinWinner zijn we op zoek naar minimaal €35.000 en maximaal €70.000. Momenteel staat er al €20.000 op de teller,” vertelt Kenny. “Investeren gebeurt via een lening, waarbij je heel wat meer rendement kan halen dan het geld op je spaarboekje. Een lening toekennen aan Cozy Home kan al vanaf 500 euro, de campagne loopt nog tot en met 29 april.”

Alle informatie over de WinWinner-campagne van Cozy Home vind je op de website van WinWinner.

Kenny Danckaert
Zaakvoerder Cozy Home
info@cozyhome.be

Cozy Home is een schilderbedrijf dat zowel binnen- als buitenschilderwerken uitvoert. Onder de naam De Verfcoach werkt de onderneming aan een adviestak voor verfkeuzes, schildertechnieken…