Zonnepanelen, laadpalen en energiezuinigheid: Van der Valk Nazareth krijgt duurzame upgrade via crowdfunding

1 min , January 9, 2023

NAZARETH, 9 januari 2022 - Al bijna 30 jaar is Van der Valk Nazareth een gevestigde waarde in de regio. Om haar familietraditie in hotels en restaurants verder te zetten, krijgt de vestiging nu een upgrade met duurzame verbouwingswerken. Klaar voor de toekomst, klaar voor nog meer gastvrije ontvangst.

Door haar uitstekende ligging in de Leieregio tussen Kortrijk en Gent, is het hotel een absolute publiekstrekker voor actieve toeristen. Het restaurant met 250 zitplaatsen draait overuren en ook bij sportploegen is Van der Valk erg in trek. Om al die hotelgasten nog meer kwaliteit te bieden, investeert CEO M.J. Dias Junior in duurzame renovatiewerken.

“Het dak onderging een renovatie en we plaatsten een nieuwe waterzuiveringsinstallatie”, vertelt hij. “Verder zullen we laadpalen en zonnepanelen installeren. Ook een energiezuiniger verwarmingssysteem staat op de agenda. Tot slot worden de airco’s onder handen genomen.”
Managementduo M.J. Dias Junior en Maartje Dias-Heinrichs
| Copyright: www.robvandervoort.nl

Trouwe achterban

Van der Valk schakelt voor deze ecologische groeiplannen particuliere investeerders in via het Gentse platform WinWinner. Intussen tekenden al meer dan 130 investeerders in op de crowdfundingactie, voor bijna €450.000 in totaal.

General manager Thomas Torrekens ziet een duidelijke reden voor het succes.

“Een trouwe achterban hebben we altijd gehad. Voor hen is deze actie nu een kans om ook een stukje deel te nemen aan onze groei via een lening aan ons hotel. Ook zien we een pak alternatieve beleggers via WinWinner hun weg vinden naar deze investeringsopportuniteit.”

De crowdfundingcampagne van Van der Valk Nazareth loopt nog tot en met 22 januari.

Alle info op winwinner.be/vandervalknazareth

M.J. Dias Junior