written by
Wouter Coulier

Zoontje van Nick en Stefanie krijgt diabetes, 4 jaar later halen ze €100.000 op voor hun bedrijf dat accessoires voor diabetici verkoopt

2 min , August 2, 2022

LIER, 2 augustus 2022 – Van een negatieve ervaring een positief verhaal maken. Dat wilden Nick Van der Hallen en Stefanie Van Den Broeck doen toen hun zoontje Cédric de diagnose van diabetes kreeg. Met hun onderneming Diacé brengen ze accessoires voor diabetici op de markt. Om te investeren in de groei lanceerde het bedrijf een crowdfundingcampagne. Die bracht op nog geen drie weken tijd het maximale doelbedrag van €100.000 op.

De diabetesdiagnose van hun zoon Cédric was een zware dobber, maar Nick en Stefanie bleven niet bij de pakken zitten: “We gingen op zoek naar items die het voor Cédric comfortabeler zouden maken om als diabeet door het leven te gaan, maar moesten deze producten uit pakweg de VS of Australië laten overkomen,” vertelt Nick.

Zo ontstond het idee voor een eigen onderneming. Diacé brengt accessoires op de markt die het leven van diabetici aangenamer en makkelijker maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opbergtassen, sensorhouders, stickers en kledij.

1.000 items, 10.000 orders

Oorspronkelijk startten Nick en Stefanie met een 5-tal producten, maar ondertussen is Diacé uitgegroeid tot een webshop met meer dan 1.000 items in het assortiment. “Zo’n 80% van ons gamma maken we in house. We halen de grondstoffen hiervoor uit naburige landen, om onze voetafdruk te beperken. Voor de producten die we niet zelf maken, bijvoorbeeld pompen en lederen tassen, doen we een beroep op externe partners,” aldus Stefanie.

Jaarlijks verstuurt het bedrijf zo’n 10.000 bestellingen vanuit zijn atelier. Ongeveer 80% van die orders gaat naar een van onze buurlanden. Het is dan ook de ambitie van Nick en Stefanie en hun team om verder de Europese weg te bewandelen.

€100.000

De plannen om verder te groeien confronteerden Diacé met een financieringsnood: er was geld nodig om te kunnen investeren in machines, voorraad, marketing en de uitbreiding van het team. Om dat geld te verzamelen lanceerde Diacé een campagne bij het investeringsplatform WinWinner.

Nick & Stefanie van Diacé

“Via die crowdlendingcampagne konden mensen ons een lening toekennen, ze houden er dus zelf een rendement aan over,” verduidelijkt Nick. “Het resultaat van die campagne overtrof onze verwachtingen: na nog geen drie weken hadden we ons maximale doelbedrag, €100.000, bereikt! En dat dankzij meer dan 50 individuele investeerders.”

-----

Nick Van der Hallen
Co-founder Diacé
+32 479 25 91 78
nick.vanderhallen@diace.be

Diacé brengt accessoires op de markt die het leven van diabetici vergemakkelijken en aangenamer maken (stickers, draagtassen, kledij…). De onderneming produceert zo’n 80% van haar assortiment zelf en krijgt voornamelijk bestellingen uit onze buurlanden.

Matthias Browaeys
Founder & CEO WinWinner
+32 494 58 22 24
matthias@winwinner.be

WinWinner is een crowdlendingplatform waarop ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk kunnen delen. Op die manier kunnen ze ambassadeurs zoeken en hen laten investeren in hun groeiverhaal.